citroentetra gedrag


P

Pierre

Guest
Heb gisteren 2 citroentetras en 2 vuurneons bij de andere tetras (kardinaal{4 st}-neon{5}-lampoog{2}-vuur{2}) geplaatst. Opmerkelijk is dat de 4 nieuwe steeds bij de 2 vuurtetras zwemmen, meestal allen tesamen, maar als de 2 vuurtetras even afdwalen, volgen de vuurneons en citroentetras onmiddelijk, ze vormen dus een klein groepje in de groep ! Wel mooi, maar eigenaardig...
 
Ze behoren tot hetzelfde geslacht Hyphessobrycon, Dus ergens ook wel weer logisch:) Wel een fraaie collectie en leuke observatie, Heb je een foto van je cocktail schooltje?
 
Wat je observeert is eigenlijk plaatsvervangend gedrag. Je hebt 5 soorten scholenvisjes in je bak zwemmen, die allemaal in de middensectie zwemmen, maar en dat is eigenlijk niet zo goed, met VEEL TE WEINIG exemplaren gehouden worden. SCHOLENvis dien je met minimaal 7-9 stuks te houden, beter nog iets meer.
Het zijn geen vissen om in een koppel te houden. Ze proberen natuurlijk gedrag te tonen, maar slagen daar niet in, omdat de soorten, hoewel verwant, toch allemaal (iets) andere leefgewoontes hebben ontwikkeld.

Kortom, niet meer doen, kijk welke je het mooiste vindt en breidt die school uit naar de hier bovengenoemde minimale aantallen of meer, als je bak dat toelaat.
 
Dacht ik altijd ook BigSmoke, had vroeger een 10-15 tal neontetras, die vochten meer dan nu het geval is. Deze soorten leven vredig naast en met elkaar, NIET apart, raar, als er even gevochten of achtervolgd wordt, zijn het soortgenoten 2 neons of 2 kardinalen, het verwondert mij dat het zo goed gaat, maar eigenlijk ga ik me later concentreren op één soort, foto later Rubz, het lukt niet goed met de gsm...
 

Terug
Bovenaan