Ciano Emotion 80 (Feiko)


JZ2NYrK-vpzpinG3S7pExvhLSeU4BQHZ.jpeg


Oei, ben ik gewoon m'n magneet vergeten weg te halen zeg... naja, volgende keer weer beter!

Net terug van vakantie en ja hoor... ik mag weer snoeien! :oops:
 
Mooie overzicht foto.
Vind de panda's wel erg mooie visjes zeg!
Het mos groeit ook prachtig, het geheel ziet er zeer natuurlijk uit.

groetjes John.
 
:)dank!

Maar... het rigo-reusje is op bezoek geweest... Het was allemaal ontzettend dichtgegroeid!
mG-sa_KXRnx6bpEP5CsxBBmWeWQ7H2Bb.jpeg

Als de bak weer netjes is, komt er weer een totaaltje!
 
Zoo, flink aan het snoeien geweest. Ben benieuwd hoe het er na de snoeibeurt bij staat! :)
 
Ik durf het bijna niet te laten zien....
 
Haha, niks moet natuurlijk ;)
 
Ben benieuwd, een pracht bak heb je.
 
zal ik??
 
Hele mooie scape! Knap met zoveel verschillende planten toch een rustige uitstraling te geven. Even een dingetje.. als jij 1 klein kiezeltje tussen je magneet krijgt dan bekras je, je hele glas. Ik zelf gebruik een algensponsje, algenkrabber (mesje) en een kindertandenborstel van de action.
 
Leuk dat ik deze bak terugvind! nog voordat ik me had geregistreerd kwam ik hem helemaal in het begin tegen en vond hem helemaal geweldig :) hoe staat het er nu voor met de bak?
 
Staat die foto er nog steeds niet op:stars:
 
Hahaha nee inderdaad! Nog steeds geen foto! Ik heb ZO rigoureus gesnoeid toen, dat ik eerst nog wat wil laten terug groeien voor ik weer een nieuwe foto maak.
Ik kan wél al zeggen dat er een veldje met naaldgras begint te vormen op de voorgrond en dat daar de cryptocoryne wat scheutjes tussen heeft gepropt! Alles groeit als kool sinds de nieuwe lampen er in zitten...

Ik hou het nog even spannend!!
 
1oOfJKedok8GTLcUFn2tvEbKnc4I1EMv.jpeg
 
Zohee ziet er prachtig uit :smitten:
 
Prachtig mooi.

Zal vast erg mooi staan in de wachtkamer.
Krijg je er niet veel vragen over?

Hoe bevalt dit model aquarium nu. Je hebt deze nu een tijd. Zijn er nog min punten als ik vragen mag?

Heb je enkel de standaart led aan of heb je nog bijgeplaatst.

Staat ook op mij lijstje om te overwegen.
 
Prachtig mooi.

Zal vast erg mooi staan in de wachtkamer.
Krijg je er niet veel vragen over?

Hoe bevalt dit model aquarium nu. Je hebt deze nu een tijd. Zijn er nog min punten als ik vragen mag?

Heb je enkel de standaart led aan of heb je nog bijgeplaatst.

Staat ook op mij lijstje om te overwegen.
Ook ontzettend bedankt voor het compliment!
De meeste mensen vinden het mooi, de helft vraagt door en een kwart daarvan krijg ik er niet weg... Ik vind het alleen maar leuk dat ik er vragen over krijg, dan praten we eens ergens anders over dan alle gebreken die de mensen ervaren. :D

Het aquarium bevalt me prima. Het is mooi helder glas en het ziet er knap uit. Wat me minder bevalt is de stevigheid van de kast, dat zou van mij degelijker mogen! Ook zou ik liever LED-verlichting hebben, maar ik geloof dat het in de nieuwe modellen standaard zit. Dit is een oudere generatie die het moet doen met T5 verlichting. (dunne TL balken).
 
Klopt in de huidige bakken zit een 25W Led verlichting.
Maar je kunt toch ook een led-balk van bijc aquatlis er boven hangen?
 
@Feiko bedankt voor de info. Was benieuwd of de led krachtig genoeg was maar daar moet ik bij iemand anders voor zijn begrijp ik. Ik vind TL altijd nog het mooiste licht geven. Maar dat is mijn mening.
LED is daarin tegen energie zuiniger en gaat als het goed is langer mee.

De kastjes zijn iderdaad altijd wel gammel, juwel ook. Al moet ik zeggen dat de nieuwe modellen steviger zijn. Bij anderen kan je soms kiezen voor dikker meubelhout maar daar betaal je ook weer voor.
 
Echt een heel mooi ingericht aquarium zeg oogt heel natuurlijk :thumbs:
 
Echt een heel mooi ingericht aquarium zeg oogt heel natuurlijk :thumbs:
Haha ja dank je, maar dat gaat al gemakkelijk als je snoeit zoals ik snoei... gewoon niet! :D
 
Ik hoop dat mijn bak ooit zo lekker vol zal worden :D
 
Nou een maand na het snoeiwerk staat het er toch wel weer mooi bij hoor! ;)
 
Het groeit werkelijk waar als kool!
 
Een heel mooi aquarium. Zo zou ik ook een aquarium willen inrichten. Ik heb wel een paar vragen om een betere indruk te krijgen van het aquarium:
- Hoeveel tijd aan ben je per maand kwijt aan onderhoud?
- Wat zijn de werkzaamheden per week?
- Snoei je alleen op de momenten als vermeld op het forum?
- Ververs je wekelijks water (hoeveel procent)?
- Hoeveel Co2 gebruik je per maand?
- Heb je nog andere vissen overwogen? Een paar namen om op te schieten: Platty, Black Molly, Molly Gold Dust, guppy's koppeltje maanvissen, schooltje kardinaal tetra's.

Achtergrond is dat dat ik vooraf een schatting te maken voor een aquarium dat ik wil gaan opstarten binnenkort.
 
Dank voor het compliment!

Zit je goed? Niet schrikken hoor!

Op dit moment steek ik maar weinig tijd in de bak. Eigenlijk te weinig door erg veel drukte zakelijk en privé. Ik besteed 2 tot 4 uur per maand (ja per maand) aan onderhoud. Waterverversen (halve bak) om de week en soms snoeien, maar zoals je wellicht hebt kunnen zien hou ik ook van verwildering. Zolang de vissen nog maar kunnen zwemmen!
Hoeveel CO2 ik verbruik per maand kan ik je niet precies zeggen. Ik heb er een fles CO2 aan hangen van 500g en daar doe ik zo'n 4/5 maanden mee als ik het goed zeg. Nu is mijn besef van tijd niet zo best. CO2 wordt bij mij computer gestuurd en staat ingesteld op Ph 6.5

Ik heb wel een paar andere vissen overwogen, maar niets uit je lijstje. Ik wil er persé kleine vissen in hebben ivm de beperkte ruimte van de bak. Daarnaast ben ik gek van kleine vissen in grote groepen. Dus maanvissen vallen af. De rest van je lijstje heb ik vroeger ooit gehad. Geinig, maar om eerlijk te zijn ben ik er op uitgekeken. Het is me te gewoontjes.

Mijn uitgangspunten voor dit aquarium waren:
1. ik wil een aquarium, hoe groot kannie?
2. hm... da's niet zo groot, wat mag ik er in houden aan vis?
3. Dan kies ik vissen uit die samen kunnen qua leefomgeving/waterlaag/gedrag.
4. Daar stem ik m'n layout weer op af

Ik heb wel geïnvesteerd in de voedingsbodem.


Hopelijk heb ik je wat info gegeven waar je wat aan hebt. Als je meer vragen hebt, let me know!
 

Terug
Bovenaan