Ciano Emotion 80 (Feiko)


Ik heb de slechte gewoonte mijn fototoestel steeds maar weer thuis te laten liggen. Bij deze weer wat foto's, maar helaas geschoten met m'n telefoon...
Pv-s9sMvsLQzG_ewIVSY2pnLEbmZd_D_.jpeg
De cryptocoryne doet goed z'n best de eye-catcher van de bak te worden.

Pv-s9sMvsLQzG_ewIVSY2pnLEbmZd_D_.png
De Rasbora Espei zijn erg mooi van kleur en ze zijn volop bezig met paren en schijngevechten.

Pv-s9sMvsLQzG_ewIVSY2pnLEbmZd_D_.png
De nieuwste aanwinst: de Protomyzon Pachychilus (panda goby). Ik heb een groepje van 10 visjes. Een mengelmoes van volwassen en jonge dieren. De jonge dieren hebben duidelijke witte/zwarte strepen, terwijl de volwassen dieren (zoals op de foto) meer schutkleuren hebben. Het zijn erg leuke en vooral levendige visjes die je vooral op de bodem van je bak vindt, maar ze schuwen het wateroppervlak zeker niet!
 
Op de één of andere manier jouw bak gemist, maar wat een prachtbak heb je gemaakt!!!

Je eerste bak vond ik trouwens ook heel mooi.

Voor de patienten werkt het ook nog eens anti stress! :D
 
Het kost me soms moeite om ze mee de spreekkamer in te krijgen!

Ik had laatst een kenner in de stoel en deze was ook zeer te spreken over de bak. Hem vielen de Panda Goby's gelijk op. Ik heb 'm gewezen op de viskwekerij 100m verderop in onze straat. Ik ben benieuwd of hij ze nu ook heeft! :D

...ik zou korting moeten vragen voor het aanbrengen van klanten... :deal:
 
Whahaha ja gewoon doen! :D

Ik vind die panda goby's ook echt prachtig en staan al op mijn verlanglijstje, maar heb ik nog geen bak voor :p

Mijn tandarts had ook altijd een aquarium, maar dan in zijn spreekkamer. Weet niet of hij die nu nog heeft, ben al ruim 10 jaar niet meer bij een tandarts geweest, beetje rotervaringen gehad ;)
 
Ondanks de rotervaring toch gaan!! Desnoods naar een ander! Bij mij wil je NIET in de stoel belanden (ondanks dat ik onwijs vriendelijk ben).
Oh en in de spreekkamer mag niet meer. Mag alleen nog maar in niet-kritieke ruimten, zoals een wachtruimte of op de wc... :D
 
Deze bak blijft zo mooi, een van de redenen dat ik gestart ben met deze hobby. Ook een heel mooi bestand. Ook zo een mooi bestand. Panda goby's zijn zo leuk, zou ze ook wel willen hebben. Heb bijna spijt dat ik voor kardinalen heb gekozen ipv raspbora espei. Maar helaas kan ik niet alles hebben. Ben nog jong en heb dus geen ruimte en geld voor nog een bak. Misschien ooit een mooi idee voor de toekomst :)
 
Schrijf je dromen op! De kardinalen leven niet eeuwig, en als dan dat moment komt dat je "mag" is het velen malen leuker dan nóg een bak erbij, waar vermoedelijk al je aandacht naar toe gaat, omdat hij "leuker" is.
En waarom ga je niet voor de goby's? (Niet zeggende dat je ze halen moet hoor, ben gewoon nieuwsgierig)
 
Schrijf je dromen op! De kardinalen leven niet eeuwig, en als dan dat moment komt dat je "mag" is het velen malen leuker dan nóg een bak erbij, waar vermoedelijk al je aandacht naar toe gaat, omdat hij "leuker" is.
En waarom ga je niet voor de goby's? (Niet zeggende dat je ze halen moet hoor, ben gewoon nieuwsgierig)


Ik heb nu in mijn bak marmerbijlzalmen kardinalen corydorassen en apistogramma's ik verwacht dat de apistogramma's en corydorassen niet heel goed met ze op zullen schieten. Ook weet ik niet zeker of de waterwaarden goed passen. En de rasbora's komen misschien ooit wel inderdaad. Maar hopelijk gaan deze kardinalen nog lang mee.
 
Je bak is echt super! Die crypto heeft inderdaad wel sterallures...
Ik krijg er zin van om je te proberen kopiëren! :engel:
Leuke nieuwe visjes ook, de jonge exemplaren zijn de max!
 
Je bak is echt super! Die crypto heeft inderdaad wel sterallures...
Ik krijg er zin van om je te proberen kopiëren! :engel:
Leuke nieuwe visjes ook, de jonge exemplaren zijn de max!
Ik vind de Crypto wel passen bij het aanbrekende seizoen, maar ze zullen ooit teruggesnoeid gaan worden! Ik zal het ze voorzichtig brengen...

Ga je nog een bak starten?
(en ja... ik ben ook erg gecharmeerd van de nieuwe bewoners!)
 
WOW! Wat een pracht van een bak heb je zeg! Goeie inspiratie voor later. Mag ik vragen welke stenen je hebt gebruikt?
Overigens kunnen de Crystals met elkaar kweken, en de vuurtjes met elkaar. Dus geen kruisingen tussen die 2. ;) Japonica hoef je niet bang voor te zijn, de jongen vereisen brakwater in het begin van hun levensstadium. Het lijkt wel alsof iedereen ineens aan die panda gobys zit! :D

Ga zo door!
 
WOW! Wat een pracht van een bak heb je zeg! Goeie inspiratie voor later. Mag ik vragen welke stenen je hebt gebruikt?
Overigens kunnen de Crystals met elkaar kweken, en de vuurtjes met elkaar. Dus geen kruisingen tussen die 2. ;) Japonica hoef je niet bang voor te zijn, de jongen vereisen brakwater in het begin van hun levensstadium. Het lijkt wel alsof iedereen ineens aan die panda gobys zit! :D

Ga zo door!
Dank!
Ik was er al achter dat de crystals en vuurtjes niets doen met elkaar. Van de japonica's ook. De vuurtjes zijn niet gewenst, maar ik stoor me er ook (nog) niet aan. Die panda gobys zijn helemaal nieuw voor me! Liep er per ongeluk tegen aan! Ik vind ze erg leuk en ben blij dat ik er een aantal gehaald heb! Zou er bijna nog 10 bij halen, als ze niet zo pittig geprijsd zouden zijn!

Ik zou de naam van de stenen niet meer weten. Ik heb ze bij een aquarium speciaalzaak in Nieuwegein vandaan gehaald.
 
Als je je ooit nog de naam van de stenen herinnert, stuur me even een pb'tje als je wilt. ;)
 
Eerste keer dat ik deze thread bekijk en ik ga de terechte jubelkoren vervoegen: wat een fantastisch mooi aquarium!
 
Oeps! Baassie mag weer snoeien!

IMG_0586.JPG
 
Helaas... 1 van de Rasbora Espei'tjes is verloren gegaan. Vreemd genoeg was haar staart er af...
 
was de staart eraf nadat ze al dood was? dat zou wel kunnen, dat is 1 van de makkelijkste stukken om op te eten.
 
weer even een paar update-foto's:

PV6ZJkSeDdPagKqw6RcsiXhyLf2ET8vg.jpeg

PV6ZJkSeDdPagKqw6RcsiXhyLf2ET8vg.jpeg

PV6ZJkSeDdPagKqw6RcsiXhyLf2ET8vg.jpeg

PV6ZJkSeDdPagKqw6RcsiXhyLf2ET8vg.jpeg

...het groeit maar en het groeit maar...
 
Dank!

Jullie kunnen trouwens op de eerste foto (zijaanzicht) zien dat ik last heb van de eitjes van de slakken. Ze zitten muurvast!
 
Echt heel mooi allemaal,super hoe dat mos zo mooi groeit!
Prachtige visjes ook de Protomyzon.
 
Geweldige beestjes! Ik zou niet meer zonder willen!!
Dat mos groeit als een malle... en het is lastig te snoeien zonder dat er ergens een stukje heen dwarrelt die je pas later weer terugvindt als een mosbal... Ik zag laatst iemand met heel mooi klein/kort mos. Dat zou ik graag willen! Even zoeken bij wie dat ook al weer was!
 
Net even via google wat info opgezocht over ze maar het is dat ik al genoeg bewoners in mijn bak heb anders had ik het wel geweten!
Zijn ideale Hillstream visjes eigenlijk,wie weet in de toekomst.

Ik heb geen idee wie dat korte mos in z'n bak heeft maar zal het in de gaten houden voor je iig.
 
Even de camera van m'n nieuwe foon uitproberen:

uWLvQYycHYQsYzI3gcfHGqyNA2QctoLL.jpeg
 

Terug
Bovenaan