Chlamydogobius eremius


H

Hansopje

Guest
Ik was al een tijdje op zoek naar een echt bodemvisje en mijn oog was gevallen op een woestijngrondel uit Australi�: Chlamydogobius eremius. Die zijn niet zo makkelijk verkrijgbaar in de LFS, dus heb ik ze moeten bestellen. Ze waren deze week binnengekomen (Utaka in Amersfoort) en vandaag heb ik ze opgehaald. Ik moet zeggen: het zijn schatjes! Ze bewegen zich zo grappig over de grond voort. Heel raar om dat zo te zien als je zwemmende vissen gewend bent. :eek:

Aankomst
dzmns6JaAJy5jZ6mDbBHy7fYQ-7jfF-I.jpeg


Mannetje (die hebben een veel dikkere kop)
dzmns6JaAJy5jZ6mDbBHy7fYQ-7jfF-I.jpeg


dzmns6JaAJy5jZ6mDbBHy7fYQ-7jfF-I.jpeg


Gekleurde vinnen van het mannetje
dzmns6JaAJy5jZ6mDbBHy7fYQ-7jfF-I.jpeg


Twee mannetjes aan het pronken
dzmns6JaAJy5jZ6mDbBHy7fYQ-7jfF-I.jpeg


Vrouwtje (die zijn een stukje kleiner)
dzmns6JaAJy5jZ6mDbBHy7fYQ-7jfF-I.jpeg


Ik heb 2 mannetjes en 3 vrouwtjes aangeschaft. Eens kijken hoe het kweekproces met deze beestjes gaat.
 
Mooi! Een filmpje zou tof zijn.
 
'Hoe ze zich zo over de grond verplaatsen'

HAHAHA. Duidelijk dat je t niet gewend bent ;) vissen die over de bodem struinen. Prachtige vissen overigens, en ik ben ook wel voor een filmpje
 
Mooi zeg, dat is weer eens wat anders!
 
E�n van de mannen begint duidelijk donkerder en kleuriger te worden. Ik schat in dat hij zich gereedmaakt om voor nageslacht te zorgen. De tactiek om de dames te verleiden behoeft nog wat finesses. Hij stort zich gewoon op de vrouwen, die daar echter niet de romantiek van inzien.

B6rv-WCJ_TZ4PWcU4FB-zK3ZQ32yR5kA.jpeg


B6rv-WCJ_TZ4PWcU4FB-zK3ZQ32yR5kA.jpeg
 
ik ben toch benieuwt hoe het met de visjes gaat,ik ga zondag een groep van 15 stuks ophalen ben benieuwt.
 

Terug
Bovenaan