Chinese danio's


E

EvaG

Guest
Hallo wij hebben al jaren een aquarium met 2 chinese danio's waar nooit naar omgekeken wordt. Het aquarium is inmiddels enorm groen en smerig. Ik heb niet veel verstand van aquariums. Ze zitten zonder verwarmingselement. Nu was ik van plan om een opnieuw te beginnen. Omdat het niet meer mogelijk is het groene eraf te poetsen. Welke vissen passen er goed bij chinese danio's? En kunnen de vissen �berhaupt wel die grote verandering aan?
 
Chinese danio's horen onverwarmd te zitten. Dus zo slecht is het niet zonder verwarmingselement ;)
 
Chinese danio�s zijn sterke visjes en vinden het niet erg als met wat smurrie in de bak. Je kan ze ergens anders onderbrengen voor een 3 tal weken terwijl je het aq. onder handen neemt en opnieuw opstart. Een verwarmingselement hoeft niet.
Er zijn veel soorten die bij de danio�s passen, hangt natuurlijk af van de grootte van je bak.
 
Ik heb een algenmes. Ideaal!

wave%20raschietto%20algen%20mes.jpg
 
Toch altijd wel goed oppassen met mesjes op het raam.
 
Ik heb zelfs eens expres een kras proberen te maken... En dat Lukte dus niet... (In een oude bak die ik toch weg wilde doen, en ik wilde dat uitkijken met mesjes verhaal eens checken)
 
Ok, dan is het dus een goede krabber. Ik gebruik zelf geen mesjes dus maar heb weleens de waarschuwingen gelezen hiervoor ;).
 
Die van mij zitten reeds allemaal in een buitenbak in de tuin. Die kunnen best overleven in een bak met zoals jij het noemt "smurrie".
Chinese danio's kun je wel in en verwarmde bak houden doch zoals Ivo het ook al stelde zijn ze goed bestand tegen lagere temperaturen. Ik woon in het oosten des lands en wij hebben nogal een rare lenteseizoen met flink wat koude en nachtelijke vorsttemperaturen. Doch de chinese danio's doen het nog perfect hoor. Dat geldt tevens ook voor mijn andere vissen die ik buiten hou. Bij een paar buitenbakken heb ik dan wel weer een rieten mat in de windrichting staan ter bescherming van de koude. Voor de rest worden alle buitenbakken blootgesteld aan de natuurwetten.
 

Terug
Bovenaan