channa micropeltes grow rate.


C

channa123

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op t forum, en heb al enige ervaring met verscheidene soorten channa's. nou is mijn vraag hoe snel een micropeltes groeit in ze eerste twee jaar. heb al vervangend onderkomen voor als die groot word hoor dus geen zorgen haha!

Alvast bedankt.

mvg Jordy reimus
 
Welkom Jordy.
Ik lees net dat ze na ongeveer 2 jaar 50-60cm groot zijn maar heb zelf totaal geen ervaring met ze.
Klinkt misschien heel streng maar denk dat ik ook voor een hoop andere leden spreek hier en dat is over het punt om ze weer weg te doen.
Als je van te voren al weet dat je zelf de vissen uiteindelijk geen goede huisvesting kan geven zou je er eigenlijk niet aan moeten beginnen.
Komt ook nog het feit van vergroeien ter sprake want wanneer dat precies aan de orde is zal ook lastig te weten zijn snap je?
 
Dat vervangende onderkomen moet een flinkerd zijn dan...
 
Was nog een ander topic en las ik iets van een kennis en een dierentuin oid.
 
ik heb ook de micropeltes gehad, super leuke dieren!
bij aankoop was hij/zij 8cm en na 9 maanden al 45cm

ik voerde in het begin meelwormen (levend)
na een paar maanden ook mossels en na een half jaar gedroogde visjes (groot schilpaddenvoer)
Sporadisch een goudvis om hem een beetje actief te houden (ook al was hij toch snel gevangen).

dus mits ze een grote bak hebben en voldoende voer krijgen groeien ze erg hard!
ze kunnen 1.30cm worden in de natuur geloof ik, ik weet niet hoe lang het duurt voordat ze zo groot zijn.

de mijne heb ik verkocht toen hij dus 45cm was, heb er daarna helaas nooit meer iets van gezien.
dus weet niet hoe de groeirate daarna is maar ik verwacht niet dat het snel afneemt.
 

Terug
Bovenaan