Catappa bladeren


Twinkie

Active member
Lid geworden
29 september 2022
Berichten
34
Leeftijd
46
Hoi iedereen,
Ik heb voor mijn Neocardina garnalen een voedingskalender gemaakt.
Maandag ==> Walnootbladeren sticks
Woensdag==> Rode Bieten sticks
Zaterdag ==> Verse gegaarde bloemkool of komkommer of catappa blad
Dinsdag==> Dille sticks
Vrijdag ==> Brandnetel sticks
Dit zijn 14 dagen.
Ik ben heel zuinig met het geven van de sticks 1 stik van een halve cm lang. Omdat ze maar met 20 zijn en merk dat ze daar genoeg aan hebben. (aantal is ondertussen aan het vermeerderen) .Nadien komen de 4 guppy's het wel opeten. Al het voedsel dat ze niet op krijgen is overbodig en gaat het water vervuilen als het blijft liggen. (krijgen hun sticks in een schaaltje)
Ik merk dat ze als ik een stuk Catappa blad geef ze het gewoon links laten liggen. Krijgen ze veel te veel eten of zouden ze het gewoon niet lusten?
De guppy's krijgen vlokkenvoer (Om de drie dagen) en eten met de bloemkool ook wel mee als deze voor de garnalen worden gegeven.

Was ik nog vergeten bij te schrijven. De kleintjes krijgen speciaal babyvoer.

Gr Twinkie
 
Laatst bewerkt:
Catappa is vaak stug en wordt in de loop der tijd zachter en hier aten ze er ook pas na een tijdje van. Ik voer om de dag de garnalen overigens.
Komkommer kan prima maar bevat geen voeding en hoofdzakelijk vocht.
 
Catappa is vaak stug en wordt in de loop der tijd zachter en hier aten ze er ook pas na een tijdje van. Ik voer om de dag de garnalen overigens.
Komkommer kan prima maar bevat geen voeding en hoofdzakelijk vocht.
Ja klopt mss daarmee dat ze het links laten liggen.
Kan ik het dan eerst beter een paar uren/dagen in water leggen voor ik het geef.
Heb het vorige woensdag in de bak gedaan een stuk van een blad. Ligt er nog steeds in maar ze komen er niet aan.
De rest van de voeding die te veel is haal ik eruit. Dit is nu dag 4 en dat ligt nog steeds op dezelfde plaats in een hoekje waar ik het gedropt heb de woensdag.
 
Je zou het eens in het water kunnen laten voorweken. Ik weet dat ze er hier ook niet gek op waren en ben overgestapt naar Moerbei en dat vinden ze erg lekker.
Maar ja wel lastiger aan te komen vaak. Ook voer ik vaak een gekookte sperzieboon.
 

Terug
Bovenaan