Carbo Plus


S

Steve Declerck

Guest
Hallo,

Ik heb mijn dennerle CO2 systeem eens uitgezet en terug het elektronische systeem van de zolder gehaald dat voorheen in het aquarium hing, nl. Carbo Plus. Voor een omschrijving van het product, zie:

https://aquariumonderdelen.nl/co2-1/co2-overig-1/carbo-plus-compleet

Ik heb me altijd al afgevraagd of dit een goed systeem is. Zijn er mensen hier die dit gebruiken? Het eigenaardige eraan is: dat ding trekt blijkbaar kalk aan. Op minder dan 2 weken tijd hangt de behuizing vol kalk en is de KH waarde gehalveerd. Zit nu op 5°F. Indrukwekkend. Uit dat ding komen piepkleine luchtbelletjes die niet veel groter lijken dan stofdeeltjes en worden via de filterpomp het aquarium rond geblazen. Het rare is dat ik gisteren 2 dode vissen had, die inplaats van zwemmen rond tolden in het aquarium. Ik heb gelezen dat de oorzaak kan gezocht worden bij de zwemblaas als gevolg van het binnenhappen van lucht. Ik hoop dat die carbo plus geen kwaad zal doen aan de vissen. Wat me ook opvalt is dat het eitje van dennerle niet reageert op dat systeem. Blijft blauw gekleurd.

Maar goed, zijn er mensen die dit gebruiken of gebruikt hebben? En wat was uw ervaring?
Hierbij nog 2 foto's ter illustratie (foto's zijn niet door mij genomen).

Bedankt en groeten !
carboplus_06-600x600.jpg
carboplus_07-600x600.jpg
 
Hallo John,

Bij dat CO2 systeem van Dennerle zat er zo'n eitje om in het aquarium te hangen, maar de kleur is blauwgroen, verre van groen dus. Lijkt alsof het niet reageert op dat systeem. Dit bedoel ik :
De kleur ziet er ongeveer uit zoals op de illustratie - rechter foto, zoiets als appelblauw-zeegroen.

CO2_langetermijntest_Correct.jpg
img_3087.jpg
 
Als het zo is als op het rechtse plaatje dan is dat eigenlijk te blauw inderdaad. Ik heb verder geen ervaring met deze carbo plus maar andere leden vast wel.
 

Terug
Bovenaan