Cabomba aquatica


M

maarten0909

Guest
Kan iemand mij vertellen of dit de Cabomba aquatica is?

126256_0_82_dsc02505.jpg


Ik had deze plant in mijn vissenkom zitten bij 2 goudvissen. Daar had ik echter wat teveel van, is het een mogelijkheid om het nu bij mijn andere planten in mijn aquarium te doen? Of is deze plant 'vervuild' door mijn goudvissen?

De planten zien er verder nog goed uit, en zaten ongeveer 2 weken in mijn vissenkom.
 
Dat lijkt mij inderdaad Cabomba.

Vervuild door de goudvissen? Deze vissen hebben 200l. per stuk nodig om fatsoenlijk te kunnen groeien. Je zou je niet druk moeten maken om eventueel vervuilde planten, maar om het feit dat die vissen zichzelf vergiftigen in een kom. Goudvissen horen in een vijver. Een kom is voor geen enkele vis geschikt.
 
Helemaal gelijk in Jones. Echter heb ik deze kom al een aantal jaar met deze goudvissen (en ze blijken het prima naar hun zin te hebben) Omdat ik de vissenkom leuk vind, ben ik uiteindelijk bij een aquarium uitgekomen.

Verder is het wel een redelijk grote vissenkom, en zwemmen ze lekker.

In ieder geval bedankt voor het snelle antwoord. Dan ga ik mijn Cabomba in mijn aquarium planten.
 
Wat noem jij redelijk groot ??? Ik ken geen enkele kom die groot genoeg is voor goudvissen

PS

In Duitsland zijn die kommen al verboden, mogen niet meer verkocht worden. Ik denk dat dat voldoende zegt
 
Dus omdat ze nog leven hebben ze het naar hun zin? Op die leeftijd hadden ze al ruim 30 cm. kunnen zijn bij een goede verzorging. Goudvissen hebben een ruime vijver nodig van 3x2 meter en jij vindt een 'grote' kom geschikt? Doe die vissen een lol en zoek een vijver voor ze. Kommen zijn martelwerktuigen voor deze vissen. Doordat ze te weinig ruimte hebben vergroeien ze. Van de buitenkant stoppen ze met groeien maar de ingewanden groeien in zekere mate door waardoor deze bekneld raken. Alsof je vanaf je 4e jaar dezelfde maat schoenen moet dragen. Die vissen groeien letterlijk kapot.
 
Verder is het wel een redelijk grote vissenkom, en zwemmen ze lekker.
Moeten ze jou in een kamer van 3 x3 m opsluiten.
Kan je lekker vierkantjes lopen.

Dan loop je lekker,he.
Wc pot in het hok.
Kijken of dat gezond is.

Als ik de VERVUILING op plant ziet,kan het in de KOM ook niet goed zijn.
 
Er zit verder geen vervuiling op de plant.
Dit topic kan worden gesloten!
 
Met andere woorden : ik doe lekker waar ik zelf zin in heb, ik houd die kom

Overigens worden topics nooit gesloten, behalve als er zaken gezegd worden die niet door de beugel kunnen
 
Jammer,dat je nu wilt sluiten.
Dat noemen ze de kop in het zand steken,en gewoon doen of je gek bent,Maarten.
Zonde van de vissen.
 
Niet me kop in het zand steken, maar hier ging me vraag gewoon niet over.
 
Okee, dank je wel:)
Staat inmiddels in me aquarium.
Vissen gaan volgende week naar een kennis met een groter aquarium. Nog steeds niet groot genoeg dus, maar in ieder geval beter.
 
Dat het een Cabomba is is wel duidelijk. Maar of het de aquatica is durf ik niet te zeggen.
 
Ja, de cabomba aquatica.
Ik heb deze zelf ook, en op google staat overduidelijk dat het deze plant is...
 
Op Google staat wel meer. Je hebt ook de Cabomba caroliniana, het verschil vind ik vaak moeilijk te zien..
 
Nu je het zegt visstick ik denk toch dat het de Cabomba caroliniana is.
Die lijkt het meest op de plant die die in zijn hand heeft, de aquatica ziet er net wat anders uit.

groetjes
 
maarten0909 zei:
Okee, dank je wel:)
Staat inmiddels in me aquarium.
Vissen gaan volgende week naar een kennis met een groter aquarium. Nog steeds niet groot genoeg dus, maar in ieder geval beter.

Fijn dat ze in een wat grotere aqua gebracht worden, nu nog zorgen voor een vijver.
 

Terug
Bovenaan