C02 Fles vrij snel leeg


Is wel een aparte beschrijving van een bellenteller bij veldhuis
Een bellenteller incl, terugslag klep meet de hoeveelheid CO2 in het aquarium. :S:juggle::D:D
 
Ik heb de bellenteller op het regelventiel geplaatst.
Bekijk bijlage 242447

Dit systeem heb ik dus ook :)

Er zit nu een JBL atomizer tussen die op de uitstroom van mijn 2213 zit.

Ik heb het hele systeem nagekeken met zeepsop maar kon geen lek vinden.

Hoe voel die de vorige keer zat weet ik niet maar nu gaf de winkelier aan dat er maar 1,5 kg in zat omdat die niet koud genoeg was. Ik moest hem volgende keer wat langer in de vriezer leggen met de kraan open gaf hij aan.

Dus nu maar kijken hoe lang die mee gaat.

De druk stond trouwens wel heel hoog (10 bar volgens mij) zou dit het probleem zijn? Ik heb hem nu op 4 gezet wat volgens mij zou moet zijn met die atomizer.
 
Mijn inziens is het wegleggen met de kraan open slecht voor je fles omdat er vocht in de fles kan gaan komen en kan gaan roesten. Ik maak mijn flessen dan ook nooit helemaal leeg om overdruk te houden en vocht te voorkomen.
 
Mijn inziens is het wegleggen met de kraan open slecht voor je fles omdat er vocht in de fles kan gaan komen en kan gaan roesten. Ik maak mijn flessen dan ook nooit helemaal leeg om overdruk te houden en vocht te voorkomen.
Intressant daar heb ik nog nooit bij stil gestaan.
 
Het advies is dan ook volgens mij als de fles leeg is de fles af te sluiten met de kraan. Als later de kraan weer geopend wordt zit er altijd nog een beetje gas in dat voorkomt dat vuil en vocht naar binnen toe kunnen.
 
Wat ik geleerd heb van het laten vullen bij een winkel.

Lever je fles in bij de winkel. Zeg dat ze hem koud leggen. En zeg erbij dat je deze de volgende dag op komt halen.

Bij direct laten vullen krijg je altijd te weinig koolzuur mee. Dit omdat ze geen pomp gebruiken. En jou niet te lang willen laten wachten in de winkel.

Als je de volgende dag komt, dan vult de winkelier je fles op een rustig moment. Gaat intussen wat anders doen. En komt daarna weer eens jou fles afkoppelen.

Ik heb op die manier al flessen gehad die 100% vol zaten. Mag eigenlijk ook niet. Druk meter stond op 120 bar.
Maar fles is gekeurd tot 200 bar. En de veiligheid gaat open bij 150 bar.
 
Op hoeveel bar zou mijn druk meter momenteel moeten staan dan?
 
Ik had bij de originele fles tegen de 60 bar erin zitten. Nu na het vullen in de winkel staat die op 50 dus ook niet hellemaal vol :( ik hoop dat ik er nu ook 4 maanden mee kan doen in mijn Rio 350. Weet iemand toevallig een winkel in Limburg die goed kan vullen?
 

Terug
Bovenaan