Butterfly splitfins & bluetail splitfins


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,325
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Een video van één van mijn open bakken met twee soorten aan goodeïden erin. De goodeïden behoren tot de echte levendbarenden (vivipaar). Hierin zwemmen de butterfly splitfins (Ameca splendens) en de bluetail splitfins (ataeniobius toweri). Het zijn geen springers en dus goed te houden in een open bak. Alhoewel deze soorten niet zo agressief zijn, is het toch niet echt aan te bevelen om ze met vissen te houden met wat langere vinnen. Ze kunnen nogal wat happerig op lange vinnen zijn. Met kortvinnige guppen kan ik ze rustig samen mee laten zwemmen.
 
Mooie visjes Stan en die zie je niet vaak.
Qua kleur zijn het niet de meest spectaculaire vissen. Doch als het licht op het lijf valt, dan zie je wel glinsteringen. Ze blijven netjes van hun jongen af. Maar bij de meeste echte levendbarende tandkarpers, is het aantal jongen klein te noemen (uitzonderingen daargelaten). Maar dan zijn de jongen wel groot in verhouding tot het moederlijf. Deze twee goodeïdesoorten zijn nogal vreedzaam. Maar nogmaals, langvinnige soorten erbij zetten is niet bepaald een goed plan.
 
Wat een mooie staartvin hebben ze! Oogt lekker natuurlijk en prachtig hoe je dat daar bovenop heb gemaakt. Inspirerende je zet me in beweging, moest me scherm er toch maar even voor op fullscreen draaien 😁 vind die varens echt prachtig!
 
Wat een mooie staartvin hebben ze! Oogt lekker natuurlijk en prachtig hoe je dat daar bovenop heb gemaakt. Inspirerende je zet me in beweging, moest me scherm er toch maar even voor op fullscreen draaien 😁 vind die varens echt prachtig!
Dank je. Gewoon creatief denken, Don. Het mooie is dat als de avond valt, er zo'n mooi lichtspel op het plafond te bewonderen valt. Ik vind open bakken nu eenmaal wat meer hebben als een bak met en kap erop. Planten die bijvoorbeeld uit het water groeien, da's geweldig om te zien. Dat doet me denken aan de plekken waar ik zoal geweest ben om vissen te observeren. Ik kom weleens bakken tegen die ongecultiveerd (wildgroei van hier tot ginder) zijn en echte plaatjes zijn van bakken.
 

Terug
Bovenaan