Buitenlandse fora


Ja ik spreek/begrijp alleen geen Duits, Frans, Italiaans, Pools, Sranantongo... wordt wat lastig om dan een forum te volgen :juggle:

met google vertaler komt je wellicht een eind... maar dan worden het ook weer van die vage verhalen :D

Voor zover ik weet wijken de Duitsers niet zoveel af met dit soort dingen als in Nederland.. Amerikanen daar kan je beter maar weg blijven die lui proppen alles in een aquarium.

Laten we de Aziaten niet vergeten, die kunnen er helemaal wat van!
 
Laten we de Aziaten niet vergeten, die kunnen er helemaal wat van
Als de Asian fish markets zoals te zien op youtube een indicatie vormen voor hoe vissen daar gehouden worden, houd ik m'n hart vast. :D

Ergens kun je het je haast ook niet voorstellen, een vooruitstrevende aquariumcultuur (en überhaupt huisdierencultuur) in regio's waar tegen het concept dierenwelzijn nog wat "traditioneel" wordt aangekeken. Sociaal-economische en culturele invloeden willen nog wel eens zaken relativeren zeg maar.
 
Ze proppen tegenwoordig ook alles in een Aquarium... Blijkbaar zijn er veel gek op Catfish...
20110816-092120.jpg
wnd_dbf61b0b1eb6eae758772c746b8ed7c5.jpg

112ae16fe94eed6d7a3e6404857c343a.jpg
 
Haha, awwwww. :engel:
 
Ja, die Aziatische markt... Ik had jaren geleden (adoptie)papegaaien en kwam ook op forums. Daar werd veel gepraat over import en wildvang. Vooral op de Aziatische markt gaan er miljoenen in om (ook vogels die gestolen worden schijnen daarheen te verdwijnen hoorde ik). Vooral in de gebieden waar men veel te besteden heeft, maar dan zonder enige vorm van milieubewustzijn of notie van dierenwelzijn. Dat zal voor vissen wel vergelijkbaar zijn. In ieder geval is het geen wonder dat de teelt van goudvissen zich zo heeft ontwikkeld in de loop der eeuwen ( daar zal ik wel een keer in het goudvissenforum over uitweiden). In ieder geval krijg ik de indruk dat men in West-Europa toch eenzelfde instelling heeft wat betreft dierenwelzijn, dus een focus op biotopen of in ieder geval zo natuurlijk mogelijk als het om inrichting van het aquarium gaat, en veel aandacht voor techniek en dierenwelzijn. En aparte groepen/afdelingen voor liefhebbers van kweekvormen zoals goudvissen.
 

Terug
Bovenaan