Budget verlichting hulp nodig


Kaas

Member
Lid geworden
4 januari 2017
Berichten
6
Dag allen!

Zoals sommige van jullie misschien al hebben gelezen, ben ik met een nieuwe bak bezig waarbij ik voor mijzelf de hobby naar een serieuzer niveau til.

Nu heb ik een bak van 100*40*50cm om en nabij en ik wil eigenlijk een tl armatuur aan het plafond aan kettingen ophangen. Dit maakt het a) esthetisch mijn inziens, b) regelbaar in hoogte/sterkte en c) iets makkelijker mbt waterdichtheid.

Op de voorgrond komen niet echt planten (zeg de voorste 5-10cm) dus ik hoop met 2 tl buizen voldoende lichtspreiding te creëeren.

Ik kan via via aan een mooie industriële tl armatuur komen met als eigenschappen:
Inbouw 120cm x 30cm x 9cm (wattage: 54). Na wat speuren op het web denk ik de Philips TL-D 830 en de 865 nodig te hebben.

Nou heb ik verder zeg maar amper verstand van Tl lampen en zo, dus mijn voornaamste vraag is: Past dit? :p
Ik weet niet hoe het zit met wattages en of ik een specifieke VSA oid nodig heb. Alles is 120cm breed dus dat lijkt me wel kloppend, maar ik zit vooral met de vraag of het qua wattage Etc klopt. De wattage van beide tl opgeteld ligt hoger dan de wattage van het armatuur, is dat een probleem? Of bekijk ik dit verkeerd?

Advies zeer welkom! Want de lampen zijn het enige dat me zo'n beetje tegenhouden om het aquarium met plant en vis te gaan inrichten van de week!
 
Je bedoeld dit in de zin van een open bak?
Dan zit je toch constant tegen die felle lampen aan te kijken?
 

Terug
Bovenaan