Bruine garnaal met streep op rug?


Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Berichten
3,566
Leeftijd
36
Locatie
Bennekom
Ik heb nu zo'n 7 weken onderstaande garnaal in de glazen vijver zitten. In die tijd is hij een cm of wat gegroeid (nu ca 4 cm), breder/hoger geworden en naar kastanjebruin gekleurd. Over de rug loopt een lichte streep.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Betere foto's dan deze krijg ik zo gauw niet gemaakt. Het beest is erg schuw en ik zal hem wel weer weken niet te zien krijgen. Foto 1 komt qua kleur beter in de buurt dan foto 2. In het echt is hij iets donkerder.

IMG_20181025_143555.jpg
IMG_20181025_143358.jpg
 
Lijkt qua model op de vuurgarnalen die ik hier heb gehad. Sommige dieprood met ook zo'n duidelijke streep. Vermoeden is een doorgekweekte garnaal die gewoon bruin/grijs van kleur zijn
 
Zou ook denken dat deze weer naar de wildkleur neigt. Hoe kom je aan deze eigenlijk? 4cm is erg groot voor een Vuurtje dus dat is vreemd.
 
Hij zat bij de LFS in een bak met jonge vuurgarnalen en blauwe garnaaltjes. Was toen al groter dan de rest en had geen duidelijke kleur. Wellicht per ongeluk daar tussen beland.

De streep over het lijf doet denken aan die van m'n japonica's en (meer nog) de aziatische waaierhandjes. Maar het is natuurlijk een andere soort dan die twee. En hij is idd groter dan een vuurtje, hmm.
 
Bedankt voor het meedenken in elk geval. :)

Bertus ik denk dat je gelijk hebt! Als ik google op "Caridina Babaulti brown" zie ik exemplaren die precies lijken op de mijne. Ook de omschrijving die erbij wordt gegeven van hun kluizenaarsleven en de duidelijke streep over de rug, klopt. Top top top.
 

Terug
Bovenaan