bruine alg bij het opstarten van aquarium


P

patrickiej11

Guest
Hallo,

ik ben nu anderhalve maand bezig met het opstarten van mijn aquarium. ik heb er een mooie achterwand in geplakt, en vorige week heb ik me bodem verwarming, voedingsbodem, grint en decoratie schip toegevoegd. hierbij heb ik weer al mijn water ververst.

nu na een week draaien vormen zich de eerste algen. een heel klein beetje draad alg, maar daar tegenover heel wat bruine alg. alles wat er op mijn ruiten zat heb ik verwijderd, maar op mijn decoratie schip en achterwand is dit lastig.

ik weet dat bij een zoutwater aquarium het goed is als je eerst allerlei verschillende kleuren alg krijgt bij het opstarten, maar ik zou graag willen weten of dit ook goed is in me zoetwater aquarium. of dat ik nu stappen moet gaan ondernemen.

ik was van plan om aankomend weekend al een paar planten, een aantal anentome helena's (slaketende slakken), en 2 algeneters in me aquarium te doen. is dit ook verstandig of moet ik hier nog even mee wachten?


Patrick
 
Heb je een foto van de bak? Hoe groot is die?

Heb je er nog GEEN planten in?
Hoe wil jij dan bacterie kweken,alleen in water?

Als je er Geen snelgroeiers in heb,dan heb je daar kans op.
En,wat zijn de waterwaarden.?

Vissen zet je er pas in,als de waarden goed zijn.
 
Planten erin, cabomba, waterpest etc etc. Snelgroeiers en zuurstofplanten.
 
ik probeer de foto's erop te zetten. het is een bak van 280liter.

nee ik wacht nog op mijn planten die ik heb besteld.
ik heb wel flesjes met bacteri�n waarvan ik er een keer in de week een aantal druppels in moest doen.

mijn waterwaarde weet ik op het moment niet die wil ik graag deze week nog even laten testen
 
Komt vaak voor bij het opstarten....veel snelgroeiende planten erinzetten.
 
ja dank u wel, mijn planten komen van de week binnen.
we zullen zien.
 

Terug
Bovenaan