bruine aanslag/ alg snel groeiend op de ruiten


J

jules op de laak

Guest
sinds kort heb ik heel erg veel last van snelkomende aanslag op het aquarium.

ik weet niet wat het is. ook mijn dwergalgeneters maken geen verschil op de ruit.

het is er wel met een keer wrijven eraf.

wat zou dit kunnen zijn?
en hoe krijg ik het weg?



-----------jules-------------
 
Hoelang draait het geheel al
 
nu al een maandje of 2. maar de eerste 1.5 maand geen last van gehad.

ik heb het nu ook in het kweekaquarium die al meer als 9 jaar draait
 
Gefeliciteerd. Aan jouw omschrijving af te lezen heb je exact hetzelfde probleem als mij. Ik worstel er al 3 jaar mee en geraak er maar niet van af, dus ik wens je vast veel succes:)

Heb ook nooit een duidelijke oorzaak ontdekt op dit forum, dus ook ik ben nog steeds benieuwd.
 
Klink als bruinalg. Dat wordt in de regel veroorzaakt in bakken waar de bacteriecultuur nog niet goed op orde is. ook kan het zijn dat je een hoog silicaatgehalte in het water hebt. Wat zijn de waarden van je water en kun je de Si ook meten??
Normaal moet bruine alg vrij snel weg zijn tenzij er steeds silicaten in de bak komen tgv verversingen of bv een bodem die veel Si bevat.

Edit: Kun je een foto posten??
 
Na bruine alg komt??

toen ik vandaag weer alle bruin alg heb weggehaald kreeg ik heel snel groen water,
ik heb wel het water ververst maar het zit er nog steeds in.
wat kan hier de oorzaak van zijn>

--------------jules---------------
 
Dan komt hopelijk zonneschijn. is het wel bruine alg dan en geen groene dustalg?
Als je die dustalg verwijderd kun je wat verkleuring krijgen, maar in erg beperkte mate.
Kun je een foto van de alg plaatsen want ik betwijfel nu of het wel om bruinalg gaat namelijk.
 

Terug
Bovenaan