Bruin water


Jannita

Member
Lid geworden
28 december 2018
Berichten
14
Leeftijd
32
hallo!
Sinds een aantal maanden ben ook ik besmet met het I-love-vissen-virus en heb ik een mooie kom staan met een Betta en een stel neontetra’s en vuurtetra’s erin. Dit gaat al een hele tijd goed, er zit alleen een verwarming in, geen filter. Nu heb ik er gister een stuk decoratiehout ingeleverd, gewoon van de aquariumafdeling van intratuin, afgespoeld met gekookt water, zoals de instructies zeiden. Nu is het water bruin. Komt dat van dat hout? Zo ja, wat doe ik daaraan? Ik voeg even een fotootje bij.
Ik hoor het graag!
Groetjes
Jannita

Bekijk bijlage 264971
 
Ik vind het heel naar wat ik ga zeggen, maar je neons en tetra's zitten te klein en te koud, maar vooral te klein en dat gaat op termijn vergroeiingen van de vissen opleveren.

Je verkleuring van je water komt door het hout inderdaad
 
Dat komt van het hout inderdaad en gaat na verloop van tijd vanzelf weer weg maar is alleen niet precies te zeggen hoeveel weken of maanden.

Ik snap dat je zelf heel blij bent met deze kom en je visjes maar is echt geen goede huisvesting zo helaas.
 
Ja dat bruine komt van het hout. Gewoon normaal water blijven verversen en het wordt vanzelf minder. Het kan wel erg lang aanhouden, soms geeft hout nog een jaar lang af en vooral op zo'n klein watervolume zie je dan snel de bruine kleur. Het kan overigens geen kwaad.
Een filter helpt ook goed tegen bruine kleur en houdt zowel het water helder als de waterkwaliteit goed voor je vissen. Ik zie er zo geen, dus daar zou ik zeker in investeren.

Je gaat het hier vast van veel mensen horen, dus bij deze alvast. Je kom is eigenlijk te klein om vissen in te houden, zeker de hoeveelheid die jij hebt. Zoek eens op marktplaats of ergens in de aanbiedingen van tuincentra naar een leuk 60cm aquarium. Dan kun je je vissen al een veel betere omgeving bieden.
 
Ik weet niet wat je onder een kom verstaat maar ik zou voor een gewone bak kijken met verlichting en daarin ook een verwarming doen en zeker een filter.
Bij de Hornbach heb je voor goed 5 tientjes een leuke en complete set.
 
Verwarming zit er wel in, maar geen filter dus is de bak (kom) ook niet ingedraaid.

Neon tetra's zijn gevoelige visjes, dus dit gaat nooit lang goed, en voor de Betta is het ook niet goed natuurlijk
 
Verwarming zit er wel in, maar geen filter dus is de bak (kom) ook niet ingedraaid.

Neon tetra's zijn gevoelige visjes, dus dit gaat nooit lang goed, en voor de Betta is het ook niet goed natuurlijk

Steeds water verversen kan ook .hoor.
 
Misschien wel, maar een filter die het water schoonhoud lijkt me toch 10 x beter
 

Terug
Bovenaan