Brakwater

T

Tijn2000

Guest
Beste allemaal
Ik heb sinds woensdag een 50cm aquarium en ik heb hem eergisteren opgestart :D . Mijn plan was om hier de Aplocheilus blockii in te gaan houden. Ik heb dus ergens gelezen dat deze visjes houden van brakwater. Maar nu was mijn vraag ik heb er dus al een cryptocoryne wendtii in staan, deze staat alleen met zijn wortels in het water (want ik heb meer een paludarium dus met een stukje land en daar staat de cryptocoryne in) zou deze plant tegen brakwater kunnen of zou hij me dan afsterven? Ik heb er ook een carex in staan (ook op het land stuk) zou deze ook tegen brakwater kunnen? En hebben jullie misschien ook nog wat tips over het maken van een brakwater aquarium?
Alvast super bedankt ;)
Groetjes Tijn
 
Ik heb er geen ervaring mee maar zou zelf denken dat de plant niet tegen brakwater kan.
Misschien dat er leden zijn die er wel ervaring mee hebben.
 
Dat dacht ik dus ook, maar ik las dus ergens dat ze best een lichte zoutgehalte kunnen verdragen dus ik begon een beetje te twijfelen
 
Kogelvis forum � Bijvissen en overig - Brachygobius xanthozonus

www.kogelforum.nl
Afbeelding Afbeelding

Staan ook planten bij voor in brakwater.
Heb zelf valesneria.
 
Bedankt voor het lijstje! Was deze nog niet tegen gekomen. Ik denk dat ik dan maar naar een ander visje opzoek ga of heeft hij niet perse brakwater nodig?
 
Brakwater begint met 1.001. Is licht brak.

Met 1.002 is het al wat meer.

Heb er een dobber. /hygrometr voor.

Op 1.000 zakt hij haast helemaal weg.

Dus mag ook wat minder zijn.
 
Dus deze vis kan ook op zoetwater?
 
Terug
Bovenaan