Brakke tank maken, welke vissen kunnen erin?


E

EvE

Guest
Ik heb een aantal aquaria en vissen verzameld en ben nog altijd aan het bedenken hoe ik de vissen kan verdelen en doe het daarom stap voor stap. Diverse vissen zijn al weggegeven en ik wilde nu voor mijn figuur 8 kogelvis Tetraodon biocellatus een betere plek gaan creeeren.

Ik heb nog een 280 liter bak staan en zit er over te denken om daar een brak water tank van te maken. Nu las ik net een stukje over indische glasmeervallen en die zouden ook wel wat zout toevoeging waarderen alsmede black mollys. Zou het een goed idee zijn om de bak daarvoor te gebruiken dan? De kogelvis alleen zetten vind ik niks, wil toch een beetje een thema danwl in ieder levendige omgeving hebben.

En zitten er hieronder nog vissen bij die ook baat bij brak water hebben?

3x ancistrus
1 dwergkogelvis
6 phantoomzalm
9 zilverbijlzalm
6 diamantgourami
6 corydora pilatus
3 corydora albino
5/6 corydora juli
1 corydora aeneus
5 corydora venezuela
20 koperzalm
4 indische modderkruiper
15, neon/kardinaaltetra
7 indische glasmeerval
6 citroentetra
11 potloodvis
14 sherrybarbeel
4 purperkopbarbeel
3 zebradanio's
3 hoogvinkarpers
7 torpedobarbelen
4 siamese algeneters
4 false siamese algeneters
2 flying fox

en nog een paar kleine vissen...ziiten nu dus samen in de grote bak, 660 liter, 265x50x50

Mochten er overigens mensen zijn die vissen willen ruilen in de buurt dan is dat misschien een optie. Onderstaande wil ik evt onder voorwaarden wel kwijt.

6 phantoomzalm
6 citroentetra
3 zebradanio's
3 hoogvinkarpers
4 false siamese algeneters
6 diamantgourami
 
Nu zijn we 1 jaar verder en heb ik alleen de grote bak nog, helaas heb ik een nitrietpiek gehad een maand of 5 terug en is de kogelvis en 4 andere vissen daarbij overleden. Wel bizar overigens, ik had zaterdags ververst en maandagochtend een grote piek die ik heel toevallig relatief snel opmerkte. Toen als een gek water ververst en heb ik alle overige vissen kunnen redden. Als ik pas laat in de middag thuis was gekomen waren er wel veel meer vissen eraan gegaan!

De bak draait heel goed en zonder kogelvis is brak water niet meer aan de orde! Toch erg jammer, want het was een hele leuke vis, kwam echt naar het raam en had je duidelijk in de gaten.

Ik overweeg echter wel te stoppen met het aquarium, maar zit nu met meer dan 100 diverse vissen waarvan diverse vissen echt behoorlijk oud moeten zijn. Ik vermoed dat de ancistrussen het oudst zijn en minstens een jaar of 4/5 oud, de diamant gourami's zijn echt heel groot en hoogbejaard, 1 koperzalm mannetje van minstens 3/4 jaar oud en een mooie grote flying fox van vast een jaar of 4 oud minimaal(allen geschat). Er zitten ook jonge vissen bij, de torpedobarbelen zijn nu ongeveer 1 jaar oud en de jongsten zullen de siamese algeneters zijn(nu ca 6-9 maanden).

En zoek ik een goed adres!
Ik bedoel daarmee iemand die goed voor de vissen kan zorgen! Ik heb de bak op marktplaats gezet en al veel stomme vragen gehad en achterlijke biedingen, maar het interesseerd me eigenlijk niet wat ik ervoor krijg. Ik wil alleen zeker weten dat ze naar een echt goede plek gaan en eigenlijk alleen het welzijn van de vissen is voor mij van belang!

En zolang ik niemand vind blijft de bak lekker staan!!!

https://www.marktplaats.nl/wijzigAd...200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
 
Das jammer dat je volledig stopt met de hobby maar je zal er wel je reden voor hebben he.
Blijf je dan nog altijd lid hier op het forum ?
Als ik je een goeie tip mag mee geven,ik zou wat meer foto's plaatsen op Marktplaats want foto's doen het hem echt wel hoor en ga je meer succes hebben tijdens een verkoop,ik spreek van ondervinding.
Foto's zoals van de zijkant en de bovenkant van je bak en van de filter(s) en van sommige vissen ook van de verlichting enz.:thumbs:
 
Dank je, maar ik hoef ze niet per se kwijt Ben alleen op zoek naar diegene waarvan ik denk dat die er goed voor zal zorgen... het mooiste iemand in de buurt en als er iemand is die me kan garanderen dat ze goed terecht komen komen we er waarschijnlijk snel uit.

Heb al veel domme vragen en absurde biedingen gehad, maar daar reageer ik niet meer op!!!
 

Terug
Bovenaan