Botia tegen slakkenplaag?


K

Katy707

Guest
Was vanmorgen in een LFS.
Vertelde o.a. over mijn slakken plaag.

De verkoper zei dat Botia-soorten ook slakken eten.

Dus daarmee zou ik de slakkenplaag ook te lijf kunnen gaan.

Denk ook niet dat ze bij Sluierstaarten passen, maar vind Botia's wel mooie vissen.

Verder voldoet mijn bak wel aan hun eisen dacht ik zo.

120cm, 260 liter aquarium.
 
Katy707 zei:
Verder voldoet mijn bak wel aan hun eisen dacht ik zo.
Dat ligt er maar net aan welke Botia's. Over welke gaat het?

~ Ivo
 
Botia's zijn over het algemeen druktemakers. Wat dat betreft dus niet geschikt voor bij sluiers. Daarbij snap ik de noodzaak niet zo om andere vissen bij sluiers te zetten. Bang dat het anders saai wordt? De sluiers hebben iedere liter keihard nodig.

Hoe kan het dat je nu al een slakkenplaag hebt? Je bent toch nog aan het indraaien?
 
Ik kom voor 50 euro per uur graag al je slakken verwijderen. ;)
 
Jones zei:
Hoe kan het dat je nu al een slakkenplaag hebt? Je bent toch nog aan het indraaien?

Poelslakjes en Posthoornslakjes,.....die vermenigvuldigen zich razendsnel :D
Iets te snel, hahaha :)
 
Mascha&Ivo zei:
Katy707 zei:
Verder voldoet mijn bak wel aan hun eisen dacht ik zo.
Dat ligt er maar net aan welke Botia's. Over welke gaat het?

~ Ivo

Weet ik niet,... hij had het wel over Botia-soorten, maar heeft verder geen soorten opgenoemd.
 
Jones zei:
Daarbij snap ik de noodzaak niet zo om andere vissen bij sluiers te zetten. Bang dat het anders saai wordt?

Oh nee hoor,... maar kreeg dit als tip van een medewerker van een LFS.
Vandaar dat ik het hier na wou vragen.
That's all :)
 
Ik zou ook de oorzaak aanpakken niet het gevolg
 
Sowieso zou het me niets verbazen als de slakken langzaam verdwijnen als er eenmaal sluiers in zitten. Bij mij in de sluierbak kruipt 1 grote eenzame posthoorn rond, de rest hebben ze opgevreten.
 
Misschien is een groepje annatoma helena een idee (verbeter me als ik de naam fout gespeld heb)
 
Anentome helena. :)
Hoewel dit slakje teruggeplaatst is naar het geslacht Clea (Clea helena dus), maar dit wordt nog niet echt overgenomen op fora.
 
ik heb deze Botia morleti en ja ze zijn prima tegen slakken maar zijn zeer druk en moeten echt met meerdere gehouden worden worden zon 10 cm groot
en gedragen zich soms behoorlijk vervelend tegen andere vissen daar moeten ze wel tegen kunnen

168776flipper23_0_82_full28160054.jpg

Botia morleti


mvg

jaap
 
LOL @Botia xD

Precies, gewoon de slaketende slak invoeren. Al weet ik niet of die tegen lage temperaturen kunnen.. met sluiers bedoel je goudvissen neem ik aan??
 
Bij mij zitten de helena's op kamertemperatuur. Ze zijn actief en ze kweken dus dat lijkt me geen probleem. Ik weet alleen niet of sluiers ze opeten. Denk het niet omdat ze zulke harde huisjes hebben.
 

Terug
Bovenaan