Botia Macracantha clownbotia


RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Berichten
9,539
Leeftijd
29
Locatie
Driebergen
onlangs ben ik samen met een vriend vissen wezen kijken voor zijn nu in opstartende fase 120 cm bak.

deze vissen vielen ons meteen op toen we ze zagen en dachten dat ze met 7 cm (zie foto) prima in 120 cm kunnen.

nu ben ik zelf is wat meer info gaan opzoeken en kom alleen maar tegen dat ze 15-30 cm worden???? kan niks vinden over een kleinere variant? iemand hier enig idee van?

en nog even een ander vraagje. ik kom op dit forum vaak het woord LFS tegen. ik weet wat er mee word bedoeld maar waar staat het voor?

521297richd_0_82_botia.jpg
 
Die kaartjes met lengtes enzo zijn altijd een beetje raar vind ik. volgens mij kunnen winkels die zelf aanpassen, want heb hier bijvoorbeeld een hypostomus plecostomus (Oftewel de pleco, ook al was het waarschijnlijk pterygoplichthys pardalis) gezien die maar 8 cm groot werden, erg bijzonder. vervolgens zag ik ze ergens anders waar ze 15 cm werden (wat nog steeds erg klein is voor zon monster ;)
 
Er zijn wel kleine clownbotia's maar die hebben ��n probleem : ze blijven niet klein. Ik heb ze echt gezien met een lengte van zeker 20 cm en ze kunnen onder de juiste omstandigheden groter worden, dus vergeet die 1,20 m maar gerust. De info op die foto is pertinent onjuist

En die afkortingen : helaas worden die steeds meer gebruikt. Dit is een teken van de verloedering van onze taal. Alleen nog maar turbotaal en (liefst engelstalige) afkortingen. De krant krijgen we binnenkort per sms in deze taal als we niet uitkijken
 
Mikyboy40 zei:
Die kaartjes met lengtes enzo zijn altijd een beetje raar vind ik. volgens mij kunnen winkels die zelf aanpassen, want heb hier bijvoorbeeld een hypostomus plecostomus (Oftewel de pleco, ook al was het waarschijnlijk pterygoplichthys pardalis) gezien die maar 8 cm groot werden, erg bijzonder. vervolgens zag ik ze ergens anders waar ze 15 cm werden (wat nog steeds erg klein is voor zon monster ;)

Ik had ze met 2 x 45 cm en 1 van 50 cm.
 
ja dat bedoel ik. berichtje was een beetje vaag misschien, maar ik bedoelde dat ze in de winkel totaal verkeerde maten erop schrijven, omdat ze dus idd een halve meter groot kunnen worden. Die clownbotias worden ook flink groot, geloof iets van 30 cm kunnen ze wel halen
 
dan zal ik even vertellen dat deze m dus niet kunnen worden :p.. zullen weinig mensen zijn met een bak groot genoeg voor deze monsters neem ik aan
 
Volgens mij staat er alleen op die kaartjes op welke lengte ze verkocht worden voor welke prijs.
Niet hoe groot ze kunnen worden. Of ze hebben een fout gemaakt met cm en inch. Dan zou het 7 x 2,5 zijn........

De botia word bij een goede verzorging en bakmaat groter dan 25 cm.
 
maar dan zou het een beetje vreemd staan in vergelijking met de andere dingen die op het kaartje staan.
omnivoor en hoe warm het water mag enzo...

aan de andere kant als ik het zo bedenk zouden die vissen in die bak wel eens ong 7 cm geweest kunnen zijn.

zal het de volgende keer is vragen als ik er weer loop
 

Terug
Bovenaan