boraras brigittae wildvang??


E

erik100

Guest
Hoi allen,

in mijn nieuwe aqua 40 wil ik naast een koppeltje cpo kreeftjes wellicht ook een klein schooltje brigittae gaan houden.
Nu las ik ergens op internet dat deze beestjes alleen als wildvang in de handel zijn?

Weet iemand hier of dit klopt? Ik houd niet van wildvang en zou dan dus na moeten denken over een ander klein (blijvend) visje.

Groet en dank,

erik
 
Uit principe of hoe bedoel je?

Heb net even gegoogled en ze zijn wel te kweken, maar dit is aardig lastig. Denk dan ook niet dat dit op grote schaal gebeurt. Het is dus aannemelijk dat de vissen in de handel veelal wildvang zijn. Zeker weten doe ik het niet!

Andere forumleden kunnen vast uitkomst bieden :)
 
Ik heb liever geen wildvang visjes omdat ik gelezen heb dat er voor een wildvang visje in je aquarium er soms wel twee/drie overlijden tijdens vangst/transport, het een bedreiging kan zijn voor de plek waar ze van nature voorkomen (uitsterven, schade aan het milieu) etc etc..

Ik ben geen milieu activist ofzo maar heb het gewoon liever niet..
 
Snap ik, prima standpunt. :)
 
...er voor een wildvang visje in je aquarium er soms wel twee/drie overlijden tijdens vangst/transport...
volgens mij geldt dit niet voor alle vissen, maar vooral bij vissen die voor hun voedsel afhankelijk zijn van algen ed. bij de Otocinclus is dit bekend.
maar dat wil niet zeggen dat het geen wijs besluit is om van wildvang af stappen, want dat kan ik alleen maar toejuichen.
 
Dat geld idd niet voor elk visje. De Boraras brigittae is idd altijd wildvang.
 
Hmmm, jammer (ook voor de visjes zelf), want ik vind het wel mooie beestjes.

Heeft iemand misschien ideeen voor kleine visjes waarvan een klein schooltje in mijn aqua 40 past en die samen met een koppeltje cpo's kan?(geen endler en geen wildvang..)

Alvast dank!
 
Je bakje is wel heel erg klein. De Heterandria formosa eventueel en deze kan je het beste onverwarmd houden.
 

Terug
Bovenaan