Boosterpomp voor osmose apparaat, andere tips?


Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit magneetventiel aangesloten moet worden in combinatie met de vlotter die op osmoseapparaat.nl verkocht wordt? De vlotter wil ik kunnen gebruiken in een groene regenton van 114 liter. Deze heeft boven aan de zijkanten 2 gaten waar ik aan een kant de vlotter zou willen installeren. Is dit mogelijk? Wellicht iemand die deze setup al heeft en met plaatjes het mij kan verduidelijken? Ook heb ik het probleem dat ik het osmosefilter op een wasmachine kraan op de zolder met alleen koud water heb aangesloten. Echter het rendement aan osmose water is bar slecht ook vanwege de koude watertemp. Daarom overweeg ik de boel te verplaatsen naar de badkamerkraan met warm en koud en een boosterpomp op aan te sluiten. Sorry voor het lange verhaal.. hoop op goede opbouwende reacties
 
Allereerst moet je erg uitkijken met een groene regenton.

Heb er zelf een gekocht voor osmosewater.

De regenton rook heel sterk naar een chemisch luchtje.

Het osmosewater uit de ton rook er ook naar. Heb dit maar niet in het aquarium gebruikt.

Heb nu een vat voor levensmiddelen. Kun je bij zelfbrouw winkels bestellen.


Boosterpomp werkt zeer goed. Ik heb deze ook later gekocht. Ik was bang voor het geluid.
Je hoort deze bijna niet.

Je krijgt 2x zoveel osmosewater. De verhouding osmose afvalwater gaat van 1:4 naar 1:2
En de zuiverheid gaat ook omhoog.
Dus eigenlijk alleen maar voordelen.
 
'Waterslot' zegt mij als leek dus niks. Kun je dat uitleggen zou graag zoiets willen.

Dit is het waterslot wat wij gebruiken, werkt op een batterij, de sensor die erbij zit hang je in de regenton het snoer plak je aan de buitenkant vast met tape zodat de sensor op de gewenste waterhoogte hangt.

1_L_P_4390071_jpg_normal.jpg


Overigens gebruiken wij een dompelpomp (aldi en lidl verkopen die afentoe) om het osmosewater te pompen naar de bakken, die dompelpomp kan je standaard in je regenvat laten staan die geeft geen stofjes af.
 
Dank Nicolientje-W. Dat verklaart een hoop. ik neem aan dat je het zwarte blok gewoon op de schroefdraad van de wasmachinekraan aansluiting opdraait. denk maar ook een te halen... wil geen natte voeten namelijk.
 
Dank Nicolientje-W. Dat verklaart een hoop. ik neem aan dat je het zwarte blok gewoon op de schroefdraad van de wasmachinekraan aansluiting opdraait. denk maar ook een te halen... wil geen natte voeten namelijk.
Yup schroeft zo op de wasmachine kraan.
 
Als het apparaat geen toevoer meer krijgt sluit het zichzelf af.
 
Ik heb een opstelling op zolder staan een 75gph unit en een regenton van 100 liter waar een Flotter met magneetventiel op zit.
Ik gebruik ongeveer 15 liter osmose per week voor de garnalen bakjes. Zo heb ik altijd voorraad.
Ik geef de planten er ook water mee.
 

Terug
Bovenaan