Bombina Terrarium


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,146
Locatie
Rotterdam
Ik heb benede in de berging een bak staan van 80cmx45x40 (heb er meerdere staan maar dit is de bak die ik het liefst wil gebruiken.)

Nou wil ik in deze bak houden :
2x bombina variegata (geelbuikvuurbuikpad)
3x bombina orientalis (chinese roodbuikvuurbuikpad)
2x chinese vuurbuiksalamander

Heb nu in de bak :
2x bombina variegata (geelbuikvuurbuikpad)
1x bombina orientalis (chinese roodbuikvuurbuikpad)
1x chinese vuurbuiksalamander


Ik wou ik van de bak een durance (rivier in zuid-frankrijk) biotoop maken.
C_leeqYG2XFWeGUIu3X5Hpkrm-31HdI5.jpeg

C_leeqYG2XFWeGUIu3X5Hpkrm-31HdI5.jpeg


Ik wou de stenen gebruiken om het zand / modder tegen te houden zodat ik het water kan verhogen. Het water loopt af dus het wordt steeds dieper zodat de padden kunnen kiezen of ze gaan drijven of in het water zitten.
C_leeqYG2XFWeGUIu3X5Hpkrm-31HdI5.png


Weet iemand leuke planten voor in het water en voor op het land die hier bij kunnen of tips?
 
Weet niemand een vijverplant die niet zo hoog wordt ? of een ander leuk plantje?
 
Ehm, Nekko, ik wil niet lullig doen, maar je plaatst dit in het topic,.... Samenstelling visbestand???

Terwijl je schildpadden wil en vijverplanten???
 
De vraag gaat over een plant dus ik verplaats het wel voor je naar planten Nekko.
 
Sanneke80 zei:
Ehm, Nekko, ik wil niet lullig doen, maar je plaatst dit in het topic,.... Samenstelling visbestand???

Terwijl je schildpadden wil en vijverplanten???
Eeeh hzo wil ik schildpadden?
En de topic was meer bedoeld als een bestand. Maar inderdaad het zou beter bij terraria kunnen en niet bij vissen.
 
@ Nekko, ik bedoel padden ipv schildpadden.
Maar wat ik bedoelde is dat ik niet snap dat je het dan plaats in een topic over vissen, terwijl je vragen hebt over vijverplanten voor in een paddenbak.
 
Sanneke80 zei:
@ Nekko, ik bedoel padden ipv schildpadden.
Maar wat ik bedoelde is dat ik niet snap dat je het dan plaats in een topic over vissen, terwijl je vragen hebt over vijverplanten voor in een paddenbak.

John heeft dit topic verplaatst naar hier, Nekko had het eerst geplaatst bij ''Samenstelling Bestand''.

John had het naar hier verplaatst omdat Nekko het in het begin had over planten.
 
Leuke planten weten genoeg mensen. Mar je zegt een biotoop te willen en noemt daarbij een rivier in een land een paar duizend km verwijderd van waar de dieren die je wilt houden vandaan komen. Zo kan natuurlijk nooit een gericht antwoord worden gegeven. Je zult duidelijker moeten zijn (of voor jezelf moeten nagaan) wat je nu precies wilt.
 
Ik bedoel met biotoop niet de biotoop van de bombina's maar de natuur van de durance namaken.
 
Nee niet echt. Weet ook niet waar ik onder moet googlen.
 
um� ik zoek leuke vijver planten geen plaatjes van bombina terraria .
Dat kan ik zelf ook wel googlen.
 
Ja, ik probeerde maar te helpen, maar het was niet echt nuttig ;)

Ja, je kan misschien eens zoeken naar leuke vijverplantjes, wie weet kom je wel iets leuks tegen.
 
Nekko zei:
Dat kan ik zelf ook wel googlen.
Je bent duidelijk niet tevreden over de gegeven antwoord.

Maar nu kijk eens in de spiegel. Je hebt het over een biotoop, van een rivier in Frankrijk en bewoners uit Azi�.
Vind je het gek dat niemand weet wat je nu wilt? Je weet het zelf niet eens, blijkt uit wat je verwacht...
 
Ik weet wat ik wil. Ik zoek leuke vijverplanten. En ik vraag of iemand iets kwa leuke planten weet.
 
C�dric Vleminckx zei:
Ja, ik probeerde maar te helpen, maar het was niet echt nuttig ;)

Ja, je kan misschien eens zoeken naar leuke vijverplantjes, wie weet kom je wel iets leuks tegen.
Sry als het gemeen overkwam. Zo bedoelde ik het inleider geval niet.
 
Nee, voor de mensen die het als gemeen willen opnemen, is dit zo.

Maar dat deed ik niet.

Ik weet dat je het niet slecht bedoelde, je moet hier enkel wat voor opletten in het vervolg ;)
 
Ga morgen naar de intratuin om stenen en planten te halen.
 
Ga zometeen naar intra tuin om stenen te halen en planten.
Iemand aanraders kwa planten?
En kan een red lotus tiger nou in laag water?
 
Heb net de bak gedaan. En de padden hebben meteen sex :smitten:
 
Zal Morgen wat foto's plaatsen.
Wat ik trouwens wel grappig vond is dat intratuin een soort gras van 10x10 voor 3 euro verkoopt als vijver plant maar als je naar de aquarium afdeling gaat zie je dezelfde plant in een potje voor 3 euro staat en dan heb je 6x minder plant.
 
Dit zijn de foto's van gisteren. Ik deed ze erin en ze hadden meteen sex.
8L3_bW-tqFuzw7UbOuXQbfkaA_rf1o2M.jpeg

8L3_bW-tqFuzw7UbOuXQbfkaA_rf1o2M.jpeg

8L3_bW-tqFuzw7UbOuXQbfkaA_rf1o2M.jpeg

8L3_bW-tqFuzw7UbOuXQbfkaA_rf1o2M.jpeg

8L3_bW-tqFuzw7UbOuXQbfkaA_rf1o2M.jpeg

8L3_bW-tqFuzw7UbOuXQbfkaA_rf1o2M.jpeg
 
Ik heb er helemaal geen verstand van maar het zijn leuke beesten om te zien.
Wel oppassen dat de verwarming goed onder water blijft hoor ;).
 

Terug
Bovenaan