Boerenkool aan garnalen?


B

Bobbysh

Guest
We eten boerenkool en hebben nog wat blaadjes en stengels over. Mogen garnalen deze eten?
Hoe geef ik ze dan? Rauw of licht gekookt?
Ik kan hier op internet niets over vinden,enkel dat ze sommige koolsoorten mogen
 
Zitten daar geen bepaalde gassen in? Ik weet het niet maar heb het zelf nog nooit gegeven aan de garries.
 
Die gassen ontstaan in onze darm John
Ik zou het niet voeren, wie weet gaan de garnaaltjes dan drijven ;)
 
Hebben we straks gas aangedreven garnalen die door de bak schieten:D

Maar heb het zelf nog nooit gevoerd, dus geen idee.
 
Kool soorten lijken mij te zwaar voor Garnalen om te verteren.
 
Duidelijk. Dan neem ik het risico niet. Dat vermoeden had ik al over die gassen
 
Duidelijk. Dan neem ik het risico niet. Dat vermoeden had ik al over die gassen

Nou gassen, alles wat organische is en wordt verteerd in darmen komt Methaan gas vrij en met kool soorten meer omdat kool soorten veel hogere voedingswaarde en vezelrijk zijn als bijv een wortel of komkommer en dergelijke.
Dus het is perse de gassen maar hoe sterk een spijsvertering kanaal is om deze vezels en voedingswaarde te kunnen verteren en opnemen.
 
Nou gassen, alles wat organische is en wordt verteerd in darmen komt Methaan gas vrij en met kool soorten meer omdat kool soorten veel hogere voedingswaarde en vezelrijk zijn als bijv een wortel of komkommer en dergelijke.
Dus het is perse de gassen maar hoe sterk een spijsvertering kanaal is om deze vezels en voedingswaarde te kunnen verteren en opnemen.

Aha op die manier.

Ik heb een cavia gehad en om diezelfde soort reden mogen die niet te veel kool eten dus vandaar dat ik mijn twijfels had of het voor garnalen dan wel oke is.
 
Ik zou zelf het risico niet nemen in elk geval. Tenzij er nog leden zijn die zeggen dat ze het zonder problemen wel geven.
 

Terug
Bovenaan