Bodemverwarming


Karper

Well-known member
Lid geworden
28 januari 2010
Berichten
160
Locatie
Noord Holland
Ik heb sinds enige tijd een bodemverwarming van dennerle ,nu constateerde ik dat het rode lampje op de trafo is gaan branden, maar het groene brand ook. het zou moeten wijzen op een storing, maar moet het groene dan niet uitgaan. De vraag is is het een storing in de kabel of in de trafo. Als het de kabel is wie kan mij vertellen hoe ik die kan testen
 
Met multimeter op Diodestand.

Wel loskoppelen.

Hou de 2 pennen tegen elkaar, kijk wat hij aan geeft.
Dan 1 pool op 1 stekkerpoot,1 en 1 in het water, Zou je hetzelfde moeten zien.
ALS er een breuk in zit!!!!
Gebeurt er niets,dan de op de 2 kabel pennen meten.


Als er sluiting inzit zou je het ook aan de vissen moeten zien.
 
Ik ben niet in het bezit van een multimeter, kan het niet met een batterij en een lampje?
 
Ik ben inmiddels wat aan het meten geslagen met het volgende resultaat: de trafo geeft gewoon 25 volt spanning en het doormeten van de kabel doormiddel van een 9 volt batterij en geeft gewoon spanning dus er zit volgens mij geen breuk in, toch blijft het rode lampje branden wie weet waar dat aan kan liggen?.
 
Karper zei:
Ik ben inmiddels wat aan het meten geslagen met het volgende resultaat: de trafo geeft gewoon 25 volt spanning en het doormeten van de kabel doormiddel van een 9 volt batterij en geeft gewoon spanning dus er zit volgens mij geen breuk in, toch blijft het rode lampje branden wie weet waar dat aan kan liggen?.

Niemand enig idee??
 

Terug
Bovenaan