Bodembewoners


Dus niet te veel ervan houden 2 of 3 dan?
Maar hoe kan ik het probleem oplossen dat door de warmte buiten, de temperatuur in het aquarium stijgt?
Of kan dit niet zo veel kwaad voor die visjes?
De maximum temperatuur beïnvloed door de warmte buiten is ongeveer 27 graden in het aquarium, warmer zal het niet worden.
 
Ik heb op mijn favoriete site gekeken en daar staat dat hij tot 28 graden gehouden kan worden net als de andere vissen die ik wil.
Zo is er een schommeling van temperatuur tussen de minimum en maximum temperatuur van de vissen die ik wil houden en daar houden ze naar mijn weten wel van.
 
En wat bedoelen ze juist met over turf filteren?
 
Een Siamese algeneter kan als hij ouder wordt territoriaal en fel worden en is dan vaak en plaag voor de medebewoners dus ik raad deze niet aan.

Als je het hebt over over turf filteren dan bedoelt men dat je wat turf in bv je filter hebt zodat dit de waterwaarden beinvloed. Ook zal je water vaak enigszins verkleuren. Ik gebruikte turf in een panty naast de filter in mn nano om de ph te laten zakken.
 
Ik heb turf nodig om het water donkerder te maken.
Welke vis raad jij dan aan om samen met de diamant goerami en de vijfstreepbarbeel?
Rekening houdend met dat ze de biotoop zuidoost-Azië leven dus liefst ook eej vis van die biotoop.
 
En de prachtvin algeneter?
Is dat hetzelfde als een siamese of niet?
 
De siamese algeneter wordt aangeraden om met meerdere van zijn soort gehouden te worden.
Is hij dan altijd zo agressief? Het lijkt mij echt een coole vis om mijn visbestand af te maken.
 
In het begin niet maar naarmate hij ouder wordt beginnen ze agressie te vertonen tov soortgenoten. Beestjes kunnen ook 10+jaar oud worden
 
Das best oud!
Wat raad jij dan aan qua vissoort?
 
De siamese algeneter wordt aangeraden om met meerdere van zijn soort gehouden te worden.
Is hij dan altijd zo agressief? Het lijkt mij echt een coole vis om mijn visbestand af te maken.


Ja afmaken doen ze later misschien wel maar dat is iets wat je vast niet zou willen. Ik zou deze dus echt niet nemen en het meer zoeken in een leuke Cory voor de bodem. Zolang je bodem niet scherp is zou dat moeten kunnen. De Pauwooggrondel is ook een leuke vis die vlakboven de bodem zwemt.
 
Ok dankjewel!
De temperatuur van het water is echt veel gestegen zo hard dat ik het verwarmingselement heb uit gezet.
Kan ik dat voorkomen dat mijn aquarium zo hard opwarmt?
 
En wat een leuke vis Jessicapilon ik heb mijn bodembewoner gevonden volgens mij!:thumbs::thumbs::thumbs::thumbs:
 
Ok dankjewel!
De temperatuur van het water is echt veel gestegen zo hard dat ik het verwarmingselement heb uit gezet.
Kan ik dat voorkomen dat mijn aquarium zo hard opwarmt?


Uitzetten helpt weinig want als door de warmte de temp teveel oploopt dan zal de verwarming ook niet meer aanslaan. Deze slaat alleen aan als de temp beneden de ingestelde temperatuur zou komen.
 
En kan dat veel kwaad voor die pauwgrondel als het water nu rond de 27 graden is?
Bij de andere vissen is het maximum 28 graden.
De temperatuur is normaal gezien rond de 25 dus het zal niet op zo een lange termijn 27 graden zijn.
 
In deze tijd zal het voor veel vissen wellicht aan de warme kant zijn. Daar doe je weinig aan behalve misschien wat extra verversen. Ik heb dat ook bij de nano bakjes met de garnalen erg snel.
 
Klopt, als het te warm wordt kun je er altijd wat ijs inleggen (id vorm van een flesje of zakje). Een mooie grote groep corys misstaat ook nooit in een bak :p maar die grondel is ook wel leuk!
 
Van de week koelt het alweer af dus dat scheelt ook weer een boel voor onze bakken.
 
Alleen in Nederland of ook in België:p?
En bedankt voor al jullie informatie!
Het zal een mooie bak worden dankzij jullie hulp:thumbs:!
 
Hahahah waarom zou je ook!
Geen probleem hoor, door de tip van Neonlover kan ik een te warme watertemperatuur makkelijk tegen gaan.
 
Ja afmaken doen ze later misschien wel maar dat is iets wat je vast niet zou willen. Ik zou deze dus echt niet nemen en het meer zoeken in een leuke Cory voor de bodem. Zolang je bodem niet scherp is zou dat moeten kunnen. De Pauwooggrondel is ook een leuke vis die vlakboven de bodem zwemt.
Prachtige kleiene beestjes die ook mijn voorkeur wel dragen om aan te schaffen voor mijn 1m bak maar ik las net dit:De pH moet tussen de 7-8 liggen met een hardheid tot 8GH. De watertemperatuur moet ongeveer 22 °C tot 26 °C zijn..
Mijn water metingen schommelen altijd met de No3 en de KH.
No3 dan eens 25 dan 50 dan weer 25 dan weer 50 dan terug 25. enz.
KH meestal 6 heb 1 keer gehad 9 en 1 keer gehad van 3 maar 6 is toch meestal.
Mijn GH meet ik altijd hetzelfde resultaat >14.
Dus die Pauwooggrondels mogen maar een hardheid hebben van max 8GH ,hoe kan ik deze GH verlagen aub ?
De info heb ik hier gelezen:
http://www.onsnatuurgenot.nl/aquarium/pauwooggrondel.htm
Vriendelijk dank voor de tips.
Met vriendelijke groet,
Johnny.
 

Terug
Bovenaan