Bodem voor Tanganyika aquarium?


D

Dennis1987

Guest
welke bodem is het beste voor een tanganyika aquarium?
en welke maat?
 
Zand (filterzand bv). Geen grind.
 
Een tip: Bij Hornbach nu zwart en bruin zand met een korrel van 0,4-0,8 mm en prima geschikt denk ik.
Ik moet zeggen dat wij dus Multi s hebben en die hebben liever geen zand. Ze gooien alles uit de bak bij de ruiten omhoog, om zo de bodem vrij te krijgen. Ik weet niet welke vis je neemt dus.
Maar dat zand dat ik noem is erg mooi en ook goed voor bv Cory s.
 
Dat ligt aan je visbestand
Wat bedoel je met maat?
 
Julidochromis ornatus, Lamprologus multifasciatus en Lacustricola pumilus(Aplocheilichthys pumilus)
 
Hoi Dennis,

Ik ben je ook tegen gekomen op een ander forum.
Je kunt je het beste even goed inlezen (daar bijvoorbeeld), dan kom je een eind verder.
Net als je vraag over de filter; daar is ook veel over te vinden :)
 
Eigenlijk is het beste om helemaal geen zand te nemen als je multies neemt, maar een flinke laag lege slakkenhuizen van Escargots (of nog beter, maar prijziger, neothauma's). Dit kost uiteraard wel wat meer centjes dan een zak zand, maar als je even goed zoekt zijn ze best voor redelijke prijzen te vinden. Daarnaast zou ik een niet al te grote stenenformatie aan een van de zijkanten leggen voor je julidochromis om in te wonen.
Hoe groot is het bodemoppervlak dat je wenst te gaan vullen?
 
ik zat te denken aan een klein stuk met zand en waar slakkenhuizen liggen niks
 
Ik zou het toch fijn vinden om je bakmaat te weten als ik je advies moet geven. Heb je al een idee hoeveel huizen je wilt leggen? 200+ stuks in een meter bak is al geen onrealistisch getal bijvoorbeeld.
 
aquarium is 91x46x55 en ik denk 50 huisjes
 
de vissen die ik wil zijn vleeseters krijg je dan veel last van alg omdat het niet gegeten wordt?
 
Dennis1987 zei:
de vissen die ik wil zijn vleeseters krijg je dan veel last van alg omdat het niet gegeten wordt?
In een mooie Tanganyika bak zijn de stenen en slakkenhuizen juist goed bealgd. Dat is onderdeel van de charme.
 
Kul,waarom krijgen ze daar lat van?

Dus,in het meer,is geen alg,volgens jou?
 
wie zegt dat er geen alg in het meer zit?
 

Terug
Bovenaan