Bodem verwarming


henk1500

Well-known member
Lid geworden
31 december 2009
Berichten
169
Locatie
Lelystad
Bodemverwarming Denderlee de luxe loopt steeds op . Ingesteld op 26.7 . Deze loopt door naar 28.6
Heb op dit moment mijn oude Denderlee er opgezet . Deze loopt ook door naar 28.6
Het de luxe systeem staat nu proef te draaien in een emmer de temp. Blijft netjes op 26.7.
Groetjes. Henk
 
Sorry , ik bedoel hiermee dat bij de ingestelde temp. Van 26,7 de thermostaat door loopt naar 28.6 graden.
Thermostaat gecontroleerd via ander systeem .
Deze blijft wel op ingestelde temperatuur.
Kan het zijn dat de kabelstuk is. Henk
 
Kabel kun je doormeten met meetapperatuur dat is de makkelijkste manier om erachter te komen of de kabel stuk is, al acht ik de kans dat de kabel stuk is uitermate klein want dan zou er geen stroomdoorvoer zijn
 
Dat dacht ik ook.
Ga morgen de stekkers van de verwarming eens omdraaien.
Er staat neergegane een plus of min teken op. Henk
 
Plus of min op een stekker hoeft ook niet bij gelijkstroom
correctie bij wisselspanning AC bedoelt Antje alhoewel je daar ook een fase en een nul draad bij heb maar das aan de stekker niet te zien.
bij gelijkstroom ofwel dc heb je wel + en -
Maar gezien bij Ts de boel wel werkt lijkt me een kabelbreuk niet aan de orde ook het omdraaien van van stekkers heeft weinig nut
wat wel kan is dat de sensor een probleem heeft het zij defect en zij verkeerde plaatsing
 
Bedankt allemaal; Het meest vreemde is dat op beide systemen het zelfde probleem voor doet.
Beide heb ik aangesloten op de aquarium kabel. Het verwarmingsblok vervangen.
de temperatuur blijft oplopen met ingestelde temperatuur.
Je zou haast gaan denken dat het aan de verwarmingskabel ligt.
De externe verwarming deze loopt via het filter blijft wel op zijn constante temperatuur. Henk
 
Als ik het goed onthouden heb, dan stuurt die dennerle zowel de bodem verwarming als de staaf aan.

En daarbij gaat de staafverwarming aan tot het setpoint.
De bodemverwarming blijft continue aan. Voor circulatie.
Pas als het water 2 graden warmer is dan de setpoint, wordt de bodemverwarming af en toe uitgeschakeld.
Nog warmer, dan compleet uit.

Dus je kunt ook je minimum temperatuur instellen als setpoint.
En de rest gaat dan langzaam door de bodem verwarming.

Daarnaast wordt een aquarium ook warmer door lampen en pompen.
 

Terug
Bovenaan