bodem vervangen


J

Jpauliss85

Guest
hallo allemaal,

zoals aangegeven in een eerder topic willen wij ons aquarium opnieuw inrichten, nu heb ik wat vragen over de te vervangen bodem en dan vooral de plantenbemesting.
op dit moment hebben wij een voedingsbodem, met hieroverheen grind. Hier zijn we echter niet zo heel blij mee omdat zoals velen aangeven de voedingsbodem naar boven komt bij verplaatsen planten. Nu is het zo bij elke winkel waar je binnen stapt zweren ze bij een voedingsbodem, maar die willen gewoon verkopen natuurlijk...
nu moet ik eerlijk zeggen ben ook niet zo kapot van grind, vindt dit eigenlijk te grof, nu zat ik te denken aan zand.
op dit moment gebruik ik eens per week easy life profito en dagelijks easylife carbo, als wij nu geen voedingsbodem bodem meer nemen is dit dan voldoende bemesting of moeten we bv easylife rootsticks gaan gebruiken?

Groeten Johan.
 
Ik zou voor een gewone bodem gaan zonder voedingsbodem en dan voedingscapsules/bolletjes erbij gebruiken in de bodem. Verder de vloeibare plantenbemesting.
Bij de Hornbach hebben ze erg goed Aquasand te koop wat ook goed is voor bodembewoners en in enkele kleuren te koop.
 
Ik zou voor een gewone bodem gaan zonder voedingsbodem en dan voedingscapsules/bolletjes erbij gebruiken in de bodem. Verder de vloeibare plantenbemesting.
Bij de Hornbach hebben ze erg goed Aquasand te koop wat ook goed is voor bodembewoners en in enkele kleuren te koop.
Mee eens! Gewoon voedingsbollen plaatsen bij de planten die het nodig hebben. Ik heb hier een bodem van dennerle in de bak liggen. Is afgerond grind, ook geschikt voor corydoras ed en in meerdere kleuren te verkrijgen. Wel wat aan de prijs, maar had ik er wel voor over. Voor je beeldvorming, even een close-up van mn panda, daar is het grind het best op de zien :D
20170625_142705.jpg


Edit: Dit is de zwarte variant, welke in het aquarium meer naar antracietgrijs neigt. Persoonlijk heel tevreden over
 
Het is wel wat afgerond maar zeker niet rond,kan volgens de verpakking prima voor Corydoras idd maar echt ideaal is het niet.
 
Vindt ik ook niet John en het is maar wat je rond noemt;). Ik zou er niet op blote voeten in willen lopen denk ik:D:D
 
Voelt niet als irritant als je het tussen je handen heen en weer wrijft. Zal nooit zo zacht zijn als zand nee en daarom heb ik ook een stuk met zand ingericht voor de vissen
 

Terug
Bovenaan