Bodem schoonmaken en garnalen


A

Aerialgirl

Guest
Ik ben helemaal nieuw met garnaaltjes. Mijn bak staat nu 3 weken in te draaien.

Over 2 weken heeft mijn aquariumzaak de garnalen die ik wil: De oranje rili

Ik vind het niet erg als de Betta die er ook in komt er af en toe eentje pakt, zolang hij maar niet de hele bevolking uitroeit :D

Omdat ik nieuw ben met garnalen wil ik graag het volgende weten: als je een bodemzuiger gebruikt, hoe voorkom je dan dat je je (baby) garnalen opzuigt?!! :S
 
Er zit een zwarte zandbodem in dus in ieder geval de volwassen wit/oranje garnalen zullen wel goed zichtbaar zijn..
 
Ik zou niks aan de bodem doen want de garnalen ruimen de troep wel op.
 
Dat voorkom je dan niet, beter om een dun stuk luchtslang te gebruiken.
 
Zelf doe ik nooit iets aan de bodems en de garnaaltjes ruimen de restjes wel op. Belangrijk is om ook met mate te voeren.
 
De mijne ook hoor maar het gaat soms ook wel goed. Misschien moet je de Betta eerst rustig uitleggen dat het medebewoners zijn en geen eten:juggle:
 
Zelf doe ik nooit iets aan de bodems en de garnaaltjes ruimen de restjes wel op. Belangrijk is om ook met mate te voeren.

Dit klinkt mij als muziek in de oren. Er zitten echter ook 2 neritina slakken bij straks. En een Betta. Ruimen de garnalen ook uitwerpselen op? :juggle:
 
Hah
Wil je niet ontmoedigen, maar mijn betta at zelfs volwassen garnalen op.

Haha, dat was een pittig mannetje dan.
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat het aan het karakter van de Betta ligt hoe veel hij er achteraan gaat en er op eet.
Zoals ik al zei vind ik het niet erg als er af en toe eentje op zijn menu komt, maar ik wil wel een populatie garnalen overhouden.
Het blijft dus even afwachten!
 
Dat voorkom je dan niet, beter om een dun stuk luchtslang te gebruiken.

Dat moet wel heel dun zijn dan..
Ik ga even aankijken hoe goed zij de bodem zelf schoonmaken. Hopelijk is het dan niet nodig de bodem te zuigen..