bodem reparatie en tussenschotten.


jurre123

Well-known member
Lid geworden
2 september 2014
Berichten
78
Leeftijd
32
Locatie
Heerhugowaard
Beste allen,

Ik heb een mooie kweekstelling met 3 bakken van 86x48x48 cm.
Nu is van de onderste bak de bodem gescheurd door een modificatie van de vorige eigenaar.

Nu heb ik de bakken leeg gehaald maar vroeg ik mij af of ik de bodem kan repareren en verstevigen met acryl plaat en hoe dik deze dan zou moeten zijn.
Dit omdat kunststof plaat even goedkoper lijkt en veel makkelijker te bewerken.

Verder vroeg ik mij af of ik hier ook goede tussenschotten van kan maken om de bakken op te delen en eventueel matten filters te plaatsen.

Mijn grootste zorg is het verlijmen van de kunststof op glas, heeft hier misschien iemand ervaring mee?
 
Is volgens mij beter om glas op glas te plakken,meestal heeft een ruitenboer wel een afvalstukje die ze voor een paar cent op maat maken bv.
Hoe is de schade precies?
 
De scheur is in de lengte over de bodem plaat 85,5 cm en hier zou een reparatie van 30 cm voldoende.
Maar de vorige eigenaar had deze reparatie ook al slecht uitgevoerd dus die plaat zal er ook eerst af moeten (weet nog niet helemaal hoe ik die eraf moet slopen).

De scheur komt omdat er een pijpschuim plaat is geplaatst onder de bodemplaat waardoor hier alle gewicht op is komen te staan.

De bodemplaat wordt aan alle 4 de kanten ingesloten door de zijkanten en de onderkant zit een frame waarop alles rust (als er geen piepschuim onder had gezeten).
 

Terug
Bovenaan