Bodem klauwkikker


Margreet1981

Well-known member
Lid geworden
2 oktober 2019
Berichten
392
Leeftijd
42

Vraagje ik deze bodem geschikt voor klauwkikkers? De grote he, niet de dwergklauwkikker....
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220616-094042_Chrome.jpg
    Screenshot_20220616-094042_Chrome.jpg
    203.6 KB · Weergaven: 98
  • image-15-06-2022_14-11-13-79.jpg
    image-15-06-2022_14-11-13-79.jpg
    186.9 KB · Weergaven: 100
Ze zitten vaak op de bodem dus als de korrel maar niet scherp is.
 
Gaat er toch ook om dat ze het niet opeten ofzo? Volgens mij is niet echt scherp nee
 
Zover ik hier lees moet het niet te grof zijn.

 
Of heel fijn zand, of een bodem van grote, gladde stenen die te groot zijn om in te slikken. Niets er tussenin.

Het zand dat je er nu in hebt zou ik niet aandurven met kikkers. Risico van impactie.
 
Of heel fijn zand, of een bodem van grote, gladde stenen die te groot zijn om in te slikken. Niets er tussenin.

Het zand dat je er nu in hebt zou ik niet aandurven met kikkers. Risico van impactie.
Ja daar was ik dus ook bang voor
 
Ik had destijds een bodem van Hornbach met een korrel van 0,4-0,8mm
 
ik hou zelf deze kikkers (zie mijn naam) en ik heb gewoon brekerszand erin zitten, dat is zand met wat grovere deeltjes erin en wat grotere steentjes heb die nu zo nog nooit problemen mee gehad. Van de andere kant wees wel een beetje voorzichtig check ze elke dag.
 
ik hou zelf deze kikkers (zie mijn naam) en ik heb gewoon brekerszand erin zitten, dat is zand met wat grovere deeltjes erin en wat grotere steentjes heb die nu zo nog nooit problemen mee gehad. Van de andere kant wees wel een beetje voorzichtig check ze elke dag.
foutje heb die nu al een jaar zo nog nooit problemen gehad, voer ze met een tangetje boven de grond en ik denk dat dat prima is
 
Ja weet je wat het is, dit zand wat ik nu heb zit er net een week in. Vind het super mooi staan
 
maar ik denk niet dat het een probleem is nu zie ik wel een wat grotere chiclide volgens mij? pas daarmee op die eten het eten snel op voordat de kikkers het kunnen eten (meestal)
 
foutje heb die nu al een jaar zo nog nooit problemen gehad, voer ze met een tangetje boven de grond en ik denk dat dat prima is
Wat voer je ze als ik vragen mag? Heb ook pincet gekocht. Wilde gedroogde gamarus, gedroogde garnaaltjes en gedroogde daphnia proberen. En heb tetra potje repto....en zO nu en dan diepvries voer
 
maar ik denk niet dat het een probleem is nu zie ik wel een wat grotere chiclide volgens mij? pas daarmee op die eten het eten snel op voordat de kikkers het kunnen eten (meestal)
Oh dit is nu nog een kweekbak. Kikkers komen pas als viss3n zijn verkocht. Maar zo kan filter mooi opstarten
 
Oh even gegoogeld op brekerzand. Maar wat ik heb is echt fijner hoor
 
hmm ik voer wat ondooide bloedwormen en wat ontdooide tubifex en wat ontdooide comunity mix (bevroren voedsel maar dan allemaal verschillende blokje met verschillende beestjes) en ik voer ze met een pincet een blokje doe ik voor 3 kikkers, ik zou geen in fabriek gemaakte pellets voeren volgens mij zijn die niet super goed.
 
hmm ik voer wat ondooide bloedwormen en wat ontdooide tubifex en wat ontdooide comunity mix (bevroren voedsel maar dan allemaal verschillende blokje met verschillende beestjes) en ik voer ze met een pincet een blokje doe ik voor 3 kikkers, ik zou geen in fabriek gemaakte pellets voeren volgens mij zijn die niet super goed.
Maar jij hebt dwergjes he?
 
oh ja sorry had niet gezien dat het om klauwkikkers ging sorry dan zijn de pellets mischien wel goed heb ik geen idee van
 
En als brekerzand kan bij dwergjes dan kan mijn zand echt wel bij grote klauwkikkers. Dacht ik zo
 

Terug
Bovenaan