Blue acaras en keyhole cichlids


T

ThomRoz

Guest
Hi ik was van plan om me juwel 180liter(ik ga ook een extern filter kopen) aquarium te veranderen maar ik zat te denken aan de blue acara latifrons en keyhole cichlid
Maar hoeveel moet ik er van bijde nemen?
Ik zat zslf te denken voor bijde vissen 2 vrouwtjes en 1 mannetje
 
Van beide soorten kan je het beste 1m/1v aanschaffen.
De Acara kan agressief zijn en kan zomaar richting 15 cm gaan.
En je moet je afvragen of je bak wel geschikt is voor vissen die tussen de 10 / 15 cm zijn
 
Sleutels kunnen wel in een meterbak want ik heb ook een koppel hiervan maar meer op deze ruimte zou ik zelf ook niet doen.
 
Ja ik heb al enige jaren een koppel al is de man kortgeleden overleden en er nu een niwuwe inzit en hopelijk weer een man. Je koopt ze nogal klein hier dus is het geslacht vaak nog lastig om goed te kunnen bepalen.
 
Hi
Im was van plan om mij 180liter aquarium opnieuw te doen maar ik was van plan om er nieuwe vissen in te doen
6 clown botias (die zitten er al in)
2 firemouth cichlids bijde vrouw
2 blue acaras man en vrouw
2 keyhole cichlids ook man en vrouw

Is dit mogelijk ?
Groetjes Thom
 
Sleutels kunnen wel in een meterbak want ik heb ook een koppel hiervan maar meer op deze ruimte zou ik zelf ook niet doen.
Is het een idee als ik dan 2 blue acaras koppel 2 keyhole koppel en 2 firemouth female beide
 
Waar gaan die andere vissen heen als de acaras een nest krijgen? Die hebben op dit oppervlak dan geen leven meer.

Ik snap dat je het allemaal mooie vissen vind, maar als je er geen plek voor hebt moet je t niet doen. Wil je cichliden combineren dan moet je echt een grotere bak hebben. Of een groepje nemen van een kleinere soort zoals een apistogramma.

Wat is trouwens de gedachten achter die 2 dames vuurkelen?
 
Waar gaan die andere vissen heen als de acaras een nest krijgen? Die hebben op dit oppervlak dan geen leven meer.

Ik snap dat je het allemaal mooie vissen vind, maar als je er geen plek voor hebt moet je t niet doen. Wil je cichliden combineren dan moet je echt een grotere bak hebben. Of een groepje nemen van een kleinere soort zoals een apistogramma.

Wat is trouwens de gedachten achter die 2 dames vuurkelen?
Voor de acaras ik wou een extra reserve bak aanschaffen voor waarneer ze parings gedrag tonen om ze daar in te doen

En de vuurkelen om het parings gedrag te stoppen
 
Ik zou t niet doen. Maar goed. Neem vissen die bij elkaar passen en geniet van ze ipv steeds dit en dat doen. Moeilijk moeilijk
 
Ik zou t niet doen. Maar goed. Neem vissen die bij elkaar passen en geniet van ze ipv steeds dit en dat doen. Moeilijk moeilijk
Dankjewel voor je hulp ik ga idd denk ik kijlen naar de
Ik zou t niet doen. Maar goed. Neem vissen die bij elkaar passen en geniet van ze ipv steeds dit en dat doen. Moeilijk moeilijk
Dankjewel voor je hulp ik ga kijken voor de apistogramma,
Maar de keyhole cichlid wordt 10cm max is een koppel daar wel van mogelijk?
 
Ik zou t niet doen. Maar goed. Neem vissen die bij elkaar passen en geniet van ze ipv steeds dit en dat doen. Moeilijk moeilijk
Ik heb snel een lijstje gemaakt met vissen wat vind je er van?
Ik ga morgen meer uitzoeken btw
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190627-234317_Samsung Notes.jpg
    Screenshot_20190627-234317_Samsung Notes.jpg
    114.4 KB · Weergaven: 137
dit bestand is een heel slecht idee.
Acara wordt te groot
clown botia;s worden te groot
firemouths worden te groot.
keyholes zouden opzich wel kunnen maar met clown botia's is jouw aquarium al gevuld. Alles extra bij de botia's wordt teveel ammonia.
 
dit bestand is een heel slecht idee.
Acara wordt te groot
clown botia;s worden te groot
firemouths worden te groot.
keyholes zouden opzich wel kunnen maar met clown botia's is jouw aquarium al gevuld. Alles extra bij de botia's wordt teveel ammonia.
Ja ik ga die schrappen van de lijst maar ik zat nog wel te denken aan een keyhole koppel
En ik wou dan ook dwerg cichlids willen hebben maar welke soorten kunnen samen in 1 tank?
 
Ja ik ga die schrappen van de lijst maar ik zat nog wel te denken aan een keyhole koppel
En ik wou dan ook dwerg cichlids willen hebben maar welke soorten kunnen samen in 1 tank?
zoek eerst een goed huis voor de clown botias
 

Terug
Bovenaan