Bloedzuigers kopen


D

DavidHeitz

Guest
Hi mensen,

Ik ben al een tijd opzoek naar bloedzuigers om die als huisdier te nemen heeft iemand tips of tricks waar ik ze kan bemachtigen? Ik heb verschillede aquarium speciaal zaken benaderd maar geen succes.

Alvast bedankt!
 
Nou je bent de eerste die ik ken die juist bloedzuigers in zijn bak wilt in plaats van buiten houden!

Bel eens met de apotheek of een hirudo behandelaar. Ik weet dat je ze vroeger bij de apotheek kon krijgen, maar ik zou het nu niet weten. (mijn opa was bioloog en had die dingen vroeger in grote potten in de koelkast, kon je bij de apotheek bestellen). Misschien kan je via een hirudopraktijk die dingen wel bestellen, zij moeten ze ook ergens vandaan halen zou je zeggen.
 
Thanks Bart, ik had al via een aantal online apotheken hun assortiment gezien de bloedzuigers zijn wel best prijzig omdat ze voor medicinale doeleinde worde gebruikt.

Ik hoop dat iemand ze zelf kweekt of er toevallig last van heeft en er van af wil, koop ze graag over.
 
Bloedzuigers zitten in de meeste vijvers en poelen.
Ik heb in elke vijver er een hele hoop zitten. Zeker als er geen vissen bij gehouden worden.
 
Ik weet niet van waar je bent, maar kan er zo enkele tientallen uit mijn vijvers vissen :p
 
Mag ik vragen waarom je eigenlijk geïnteresseerd bent in deze "dieren"?
 
zou je niet met een schepnet door een boerenslootje heen kunnen gaan langs de kant? zo heb ik in mijn kinderjaren een boel beestjes gevangen van bloedzuigers tot andere aparte schepsels
 
@bart12345 en @GreenTurtle Ik vind het esthetische waarde hebben als ik een stuk of zes bloedzuigers rond zie zwemmen in een hoge maar smal aquarium. so hmu als iemand wat heeft.
 

Terug
Bovenaan