Bloedvlektetras erg schuw


M

Marcello

Guest
Ik heb in mijn aquarium een schooltje van 10 bloedvlektetras, leek me leuk om zo'n groep door mijn aquarium te zien cruisen.
En dat deden ze ook de eerste 2 weken, daarna besloten ze om onder en achter mijn hout aan de linkerkant van mijn aquarium te gaan vertoeven.
Die ruimte is er om sommige vissen(maanvis bijv) wat rust te kunnen bieden als ze dat nodig vinden, maar het is niet bedoeling dat de hele groep Bloedvlektetras daar gaat wonen.
Nu heb ik dus een mooi groepje Bloedvlekjes die nooit door de bak zwemmen, op een enkele uitzondering na, en dat vind ik nu niet bepaalt leuk.
Met het voeren schieten ze er even achter weg om wat voer te pakken en thats it. Ze zien er allemaal kern gezond uit.
De Bloedvlektetras waren ook 1 van de eersten die in mijn bak kwamen, toen ik in April mijn aquarium opnieuw had opgestart.

De grote vraag is dus, waarom zwemmen mijn Bloedvlektetras niet door mijn aquarium heen?


Aquarium 151 x 55 x 61 cm
Tetratec 1200 plus
SuperFish 200

6x Pterophyllum scalare
10x Bloedvlektetras
4x Apistogramma cacatuoides 1 man 3 vrouw
2x Naaldmeerval 1 man 1 vrouw


Waterwissels 50% per week
4 a 5 keer per dag voer diepvries 1 keer pw levend voer


zhoSIeA0x44qiGQkBIyoZ3MP6XsnmD1D.jpeg

Aan de linkerkant achter het hout zitten ze, ze zijn op de foto ook niet ze zien.
 
Lichte zandbodem? misschien?
Vallen te veel op ,boven het lichte zand.
 
bedankt voor je bijdrage Bertus, dat zou kunnen, ik merk het soms ook aan mijn Manen als die rustig zijn gaan de strepen soms wat weg en passen ze zich aan de bodemkleur aan. Ik heb btw ook al een tijdje geprobeerd met veel bladeren de bodem wat donkerder te maken, maar de Bloedvlekken gaven geen kick. De filterzand keuze heb ik dan ook spijt van, ik dacht destijds dat ik er goed aan deed, toch maar eens kijken bij die grote bouwmarkt, die schijnen echt donker zand te hebben, maar dat betekend ook dat alles eruit moet, en dat vind ik even wat minder op dit moment.
Nee een dikke tegenvaller tot nu toe de bloedvlektetras, de inrichting die ik heb is voor de Maanvissen, dus om de boel om te gooien is eigenlijk ook geen optie.

Ik heb nu het stuk waar ze graag zitten geblokkeerd, en nu scharrelen ze wat verplicht rond in de bak.
Het lijkt er op dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt qua scholenvis voor bij de Maanvissen
of zijn er mensen die andere ervaringen hebben?
 
Het zijn nu eenmaal vissen die wat verscholen leven.
Zijn ze wel goed op kleur?
 
Jawel dat wel, gekke is heb ook een aantal filmpjes bekeken voor de aanschaf en daar zwommen ze gewoon lekker rond, ook met Manen erbij.Maar idd na nog wat googlen lees ik dat ze ook best schuw kunnen zijn. Als dat zo is, heb ik dus de verkeerde keuze gemaakt destijds, Ik zocht een leuke scholen vis die niet iedereen heeft en die bij mijn Manen geschikt waren. Er is dus waarschijnlijk niks aan de hand, maar ze voldoen niet aan mijn verwachtingen?
 

Terug
Bovenaan