Blikvoer


Akwarium

Well-known member
Lid geworden
21 juli 2019
Berichten
1,569
Leeftijd
34
het algoritme van youtube spuwde vanmiddag zo maar iets grappigs uit:

blikvoer voor vissen: in drie smaken, rode mug, cyclops en artemia.
een beetje vergelijkbaar met diepvriesvoer maar dan ingeblikt ipv ingevroren.

in europa is het verkrijgbaar van het Merk ELOS, en ze noemen het Fresco.

ergens lijkt het me best praktisch, je kunt het volgens hen een paar weken gekoeld bewaren na opening, maar je kunt het ook invriezen. en dan zelf de porties bepalen. ik heb kleine bakjes en niet veel vissen dus een standaard blokje eindigt hier voor het grootste deel altijd in de groenebak.

Maar goed, misschien ben ik gewoon traag en kent iedereen dit allang....?
 
Had nog nooit van dit merk gehoord, wat ik lees is het wel intressant. Maar goed de keuze in voeding is reuze.....
 
Ook nooit van gehoord.

maar...

je kunt het volgens hen een paar weken gekoeld bewaren na opening,

Staat het dan toch niet stijf van de conserveermiddelen? Kan dat zo gauw niet terugvinden op die website.
 
nee is conserveermiddelloos volgens de website, blikken worden gepasteuriseerd. waardoor ze houdbaar zijn,
 
Wat grappig. Ik kende het ook nog niet.
 
nee is conserveermiddelloos volgens de website, blikken worden gepasteuriseerd. waardoor ze houdbaar zijn,
maar als ze eenmaal open zijn? Dan heeft pasteuriseren toch geen zin meer? Dan staat het bloot aan bacteriën en schimmels en ik weet niet wat nog meer.
 
klopt maar als je het afgesloten en koel bewaard valt dat misschien mee...

ik vind de termijn van 10-20 dagen ook wel vrij lang, invriezen lijkt mij beter.
 
klopt maar als je het afgesloten en koel bewaard valt dat misschien mee...

ik vind de termijn van 10-20 dagen ook wel vrij lang, invriezen lijkt mij beter.
Mee eens hoor.
Stel een potje pastasaus, gegarandeerd ook gepasteuriseerd. Ik zou dat niet graag na 10 dagen nog eten ;)
 
misschien moet ik maar gewoon een paar blikjes bestellen, en de proef op de som nemen
 
nja pasteuriseren is verhitten zonder dat het al te veel invloed heeft op het product. Gekookt is wat sterk aangezet.
je kunt het ook als voordeel beschouwen, 99,999% van de bact. schimmels etc is dood, en kan je aqaurium/vissen dus ook niet besmetten.
 
nja pasteuriseren is verhitten zonder dat het al te veel invloed heeft op het product. Gekookt is wat sterk aangezet.
je kunt het ook als voordeel beschouwen, 99,999% van de bact. schimmels etc is dood, en kan je aqaurium/vissen dus ook niet besmetten.
T is toch echt gekookt... zie ook dit item.
 
FRESCO Cyclops is a small species of Cyclopoid Copepods that range in size from 100-1000 microns (0.5 to 1mm) in size. FRESCO Cyclops is suitable for larval fish, invertebrates, corals, clams, seahorses and pipefish, and any smaller mouthed fish. Because this natural prey item is found in abundance in great ranges of salinity, FRESCO Cyclops is a choice food for both marine and fresh water species. Our unique pasteurization process ensures that your tank is getting the closest to fresh possible with optimal nutrition in mind. We package using no preservatives, making FRESCO Cyclops a highly palatable, and extremely clean “whole food” that will entice even the most finicky fish.All FRESCO products are packaged in a whole animal, natural or moist form. No slicks, no clouding of the water – just the whole Cyclops with our proprietary vitamins and minerals.

Dose: Feed daily or more often as needed. Adjust the amount given based on the number of fish being fed and how much can be eaten in a 5 minute period. Promptly remove any uneaten food. Refrigerate after opening and use within 10 days to 20 days or freeze.

offering these foods in a more natural state can be a more attractive food for tempting finicky and newly acquired aquarium fish. By pasteurizing the food in the can, Elos Fresco Food delivers a highly nutritious food, without losing valuable nutrients.
 
nja pasteuriseren is verhitten zonder dat het al te veel invloed heeft op het product. Gekookt is wat sterk aangezet.
je kunt het ook als voordeel beschouwen, 99,999% van de bact. schimmels etc is dood, en kan je aqaurium/vissen dus ook niet besmetten.
En ze bouwen ook geen weerstand op.
 
intresant spul het zal wel weer een of anderen nadeel hebben zag op youtube dat het een redelijk waterig drapje is dus meschien groot deel van de nutriens in het water gaan zitten? ga zelf binne kort gewoon een water vlooie kweek op starten om gewoon vers voer te hebben merk dat da het besten resultaat geeft
 
ga zelf binne kort gewoon een water vlooie kweek op starten om gewoon vers voer te hebben merk dat da het besten resultaat geeft
Dit is nou niet het meest voedzame voer hoor.
 
voedzaamheid is niet het enigste dat telt.
in levend voer zitten allerlei andere zaken en als je zo voert dat een deel een tijdje blijft rondzwemmen houd het je vissen actief bezig
 
Dit is nou niet het meest voedzame voer hoor.
dat zijn gewoon versen proteine dus geen kans op dat er iets aan het vries rotten is bijvoorbeeld
dat gaat niet over wat besten is maar wel minste moeite/geld de voeding halen je vissen uit vis meel van de pellets
 
Ja als extraatje is het prima en ik voer ook wel watervlooien hoor.
 

Terug
Bovenaan