Blauwtongskink


O

ocean_soul

Guest
Na een tijd erover nagedacht te hebben, gaat er een blauwtongskink komen.

Heb een tijdje geleden wat filmpjes zitten kijken met mijn dochtertje en ze was helemaal verliefd geworden op de blauwtongskink.... en mama ook. Dus ik heb nu echt de knoop doorgehakt en er gaat er eentje komen.

Ben nu nog bezig met het terrarium. Gaat een terrarium worden dat ik al een tijdje heb staan. 90x50x40. Maar wanneer het diertje groter wordt, gaat er uiteraard een grotere bak komen. Zit dan meer te denken aan 150x60x50 oid. Maar omdat er een jong dier gaat komen, zit ik met de 90cm bak voorlopig wel goed denk ik. Ben nog bezig met er een achterwandje in maken. Foto's zullen snel volgen.
 
Misschien rare vraag; maar waarom eerst een 90 cm opstarten en daarna ��k nog een 150cm? En niet meteen de 150cm? Ook beter voor het beestje denk ik.
 
Het gaat toch mijn grote terrarium worden. Ben net tegen een heel mooi dier aangelopen die ik van iemand kan overnemen. Dier is zo'n 4 jaar oud, helemaal tam en ziet er schitterend uit!
Al ruim een halve meter, dus lekker aan de maat, dus komt ie meteen in mijn 160 bak die ik nog had.
Waarom eerst kleinere bak? Als de dieren jong zijn,, zijn ze zo'n 20 cm, hebben ze moeite met voer vinden (krekels, sprinkhanen etc). Dus dan is een kleine bak handiger.
En het zijn solitaire dieren, dus daarom houd ik het bij eentje. In de natuur vermijden ze elkaar het liefts, tenzij het paarseizoen is. Als je in gevangenschap twee dieren houd, wordt het vaak ruzie waarbij de een de ander erg beschadigd. Heb foto's van dieren gezien met flinke littekens.
 
Leuke beesten, ik heb er zelf ook 1 gehad jarenlang. Was m'n vakantiegeld van bijbaantje als reptielenverkoper, baas wou vakantiegeld niet uitbetalen dus kreeg de blauwtong mee die al een jaar in de winkel zat. Tof beest. Hield hem/haar samen met een koppel Gerrhosaurus major eritrea, in een bak van 160. Ging perfect.

Handtam inderdaad. Makkelijke eter, zolang het eten maar niet te snel beweegt dan. Sprinkhanen dus alleen als hapklaar recht voor de neus lol. Verder voerder ik o.a. huisjesslakken (grote hit), baby muisjes, moriowormen, engerlingen (grote hit), passievrucht (grote hit!!!), banaan, kattevoer, baby vruchtenprakje, etc etc.
 
wow, blauwtongskink ipv vakantiegeld? Ik ga hem nu bij een particulier kopen voor drie tientjes.
Maar ja, gaat niet om het geld natuurlijk. Het terrarium staat nu klaar. Lampen zijn uit dus helaas nog geen foto's.
Zal morgen eens kijken of ik wat foto's kan maken.

Gaat allemaal erg snel, want ik kan hem morgen al ophalen! Het terrarium was alleen even timers goed zetten en een paar lampjes vervangen, nieuwe bodem en klaar.
 
Ik heb hem. Zit nu in de trein terug. Wat een schitterend beest is het! Ben echt superblij.
Fototoestel ligt thuis al klaar dus zal meteen foto's maken als hij in zijn nieuwe verblijf zit.
 
Hij was toen een paar honderd gulden, en vakantiegeld was voor een bijbaantje. 3 tientjes is geen geld...
 

Terug
Bovenaan