Blauwkleurige visjes


H

Hillie

Guest
Hallo,
Kan iemand me op weg helpen? Ik ben op zoek naar wat meer kleurvariatie in mijn aquarium. Graag had ik wat meer blauwtinten erin.
Welke vissen komen hiervoor in aanmerking?
Ik heb een gezelschapsaquarium met allerlei soorten.
Ik kan zelf nadien opzoeken of ze bij mijn bestand kunnen of niet.
 
Blauwe tetra. Blauwe guppen blauwe platy,s. Blauwe goerami. Blauwe vinvis?
 
Wat voor vissen heb je al?
 
Wat ik zoal heb:

Rode en gele dwerggoerami, neon, puntius Denissonii, ancistrus, 1 rode Kempvis, 3 maanvissen, enkele sterbai, nog enkele overblijvers van purperkoppen en odessa barbelen, maar die kunnen nog blijven tot ze er het bijltje bij neerleggen... En wat lantaarndragertjes
 
Hoe groot is dan jou bak.
Met dat je zoveel ziekten daarin had,om er weer vissen bij te steken,lijkt mij niet raadzaam.
 
Ik heb een vision 450. Ik heb echter geen zieken hoor, die purperkoppen en odessabarbelen kwamen nog van mijn kleiner aquarium dat ik op een bepaald moment heb opgeruimd. Ik wilde ze niet laten gaan, het waren er nog maar enkele, dus heb ik ze in het grote aquarium bijgezet.
 
Ik zie extreem drukke vissen in het bestand en vissen die van rust houden. Vissen die het koel willen hebben en vissen die het warm willen hebben.
 
Nee,maar je voorgeschiedenis verteld anders.
Maar,dat was dan in het kleinere aquarium.
Maar,is geheel jouw keuze,hoor.
 
Dat was 3 jaar geleden, Bertus, ondertussen heb ik geen ziektes meer gehad, aquarium staat er heel mooi bij, vissen doen het goed. Maar mijn oorspronkelijke vraag ging eigenlijk over het blauwe accent in een aquarium...
 
Dit is een rampzalig bestand. Ik heb wat toevoegingen geplaatst.

Rode en gele dwerggoerami, neon, (houden van rust en drijfplanten) puntius Denissonii (extreem druk en vragen veel vrije zwemruimte) ancistrus, 1 rode Kempvis (houdt van rust en drijfplant) 3 maanvissen (houden van rust) enkele sterbai, nog enkele overblijvers van purperkoppen en odessa barbelen (deze laatste 2 niet te warm houden 15-22 graden is meer dan zat qua warmte) maar die kunnen nog blijven tot ze er het bijltje bij neerleggen... En wat lantaarndragertjes (vragen rust en veel planten).

Ik denk dat je verder ook gen antwoord zal krijgen omdat je bestand niets is.
 
wat is de latijnse benaming van lampdragers ?

want ik vind niet welke vis dit is .

gelieve de latijnse naam te gebruiken .


ik ken enkel de Latijnse benamingen van mijn vissen .
 
Dat zal de Hemigrammus ocellifer zijn. Die wordt verkocht als Lantaarndrager.
 
Ik zou je aanraden om afstand te doen van de overactieve vissen, of vissen die van meer rust houden. Als je wat blauws wilt zou ik de blauwe spat of marmerspat aanraden, maar nooit in combinatie met de torpedo barbelen. :)
 
Een Vision 450 is een behoorlijk grote bak, daar kun je best het een en ander in bij elkaar houden.
Maar ik sluit me aan bij wat hierboven is gezegd over de onverenigbare temperaturen van je huidige vissen en de ongewenste combinatie van rustige / verlegen / timide / schuwe vissen en drukke vissen.

Ik zou je aanraden je daar eens behoorlijk in te verdiepen, en dan een keus te maken voor de soorten waarmee je verder wilt gaan. Ik snap heel goed dat het moeilijk kan zijn vissen weg te doen, maar in het belang van die vissen is dat soms toch echt belangrijk, zoniet noodzakelijk.

Welke blauwe soorten je vervolgens kunt houden, hangt natuurlijk af van het bestand waarmee je verder gaat.
Maar er zijn best wat soorten te noemen: Boehlkea fredcochui (blauwe tetra), Paracheirodon simulans (valse neon), Colisa lalia (de nieuwe, correcte wetenschappelijke naam wil maar niet blijven hangen) 'Cobalt' (blauwe dwerggoerami), Mikrogeophagus ramirezi cv. 'Electric Blue' (blauwe antennebaars), Trichogaster trichopterus sumatranus (blauwe spat), Inpaichthys kerri (blauwe keizertetra), of Badis badis (blauwbaarsje) bijvoorbeeld.

Mijn advies: goed nadenken over wat voor aquarium je eigenlijk wilt en welke van je huidige vissen daarin passen, de rest van je huidige vissen wegdoen, dan goed nadenken over welke blauwe soorten erbij passen en die erbij zetten.
 

Terug
Bovenaan