Bladluis?


cemedia

Well-known member
Lid geworden
29 november 2020
Berichten
582
Leeftijd
31
Locatie
Middelie
Hoi allen,

Op mijn lelies zitten kleine beestjes. De bladeren vergaan volgens mij ook snel. Iemand een idee wat t is en hoe ik t weg krijg?
 

Bijlagen

  • IMG_1045.jpeg
    IMG_1045.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 43
  • IMG_1046.jpeg
    IMG_1046.jpeg
    2.4 MB · Weergaven: 34
Misschien eten je vissen de beestjes. Ik zou dat testen door de beestjes in het water te vegen. Als de vissen ze eten, raak je ze kwijt door ze regelmatig in het water te vegen. win-win zou ik zeggen.
 
Misschien eten je vissen de beestjes. Ik zou dat testen door de beestjes in het water te vegen. Als de vissen ze eten, raak je ze kwijt door ze regelmatig in het water te vegen. win-win zou ik zeggen.
De bak is nog aan het indraaien:)
 
Tja lastig Coen en ik zou ze met een kleine hamer allemaal de kop inslaan;)
Ik vraag me wel af hoe je zoiets weer in je bak krijgt.
 
Dit lijken inderdaad bladluizen, besproei de bladeren eens met azijn, dan ben je al van een groot deel af, kan ook geen kwaad voor het water.
 
Ja, alleen dit zijn wel nieuwe bladeren. De bladeren die er aanzaten zitten allemaal onder water..
 
brr, smerige beestjes zeg 😖 Maar ze zitten alleen boven water, eronder niet?
 
Tja, nieuwe bak die aan het indraaien is dus ik zou deze plant er als de wie-de-weerga uit trekken en weggooien. Voordat die plaag op je andere planten gaat zitten en je álles weg kan gooien. Plantje van een paar euro kan je toch wel vervangen om zo veel risico te voorkomen?
 
Hier zelfde plant, zelfde verhaal.
Ik veeg ze er onder water af als ik ze zie.
 
Ingespoten met een azijn/water mengsel. Ong 50/50. Zie t volgende week als ik hij de bak ben wel..
 
gebruiken ze azijn ook niet om onkruid mee dood te maken in de tuin? :rolleyes:
Achja beestjes gaan dan vanzelf dood als de planten er ook niet meer zijn... of ze gaan met z'n allen tegen het glas je aan zitten kijken
 
heb ze ook gehad weg gebrand met een unit aansteker van action maar ben wel benieuwt of azijn ook werkt dan
 
gebruiken ze azijn ook niet om onkruid mee dood te maken in de tuin? :rolleyes:
Achja beestjes gaan dan vanzelf dood als de planten er ook niet meer zijn... of ze gaan met z'n allen tegen het glas je aan zitten kijken
slim.. we gaan t zien ..
 

Terug
Bovenaan