Bladeren uit bos


Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
Berichten
4,186
Hoi,

Ik had ooit een keer een vraag gesteld welk takken uit het bos in je aqua kan.
Nu wil ik graag weten welk bladeren uit het bos je in je aquarium kan plaatsen, zonder dat er vissen ziek worden en of je waterwaarde aantast in negative zin.

Iemand een idee? ervaring ermee?
 
Ik heb dit wel net gelezen maar is wel interessant,
 
Kan een planaanblad ook in je aquarium?
 
*plantaanblad bedoel ik
 
Ik ben fan van walnootblad.
 
Nee ik heb het juist graag in mijn aquarium. Dacht dat dat duidelijk was met het woord "fan", blijkbaar niet :))
O haha ik zie het nu, te snel gelezen. Dacht dat je geen fan was. Heb er soms last van, van te snel lezen.

Maar kan je dat dus wel in je aqua plaatsen?
Ook al is ie net geplukt?
 
Ik wacht altijd tot de herfst om bladeren te plukken, gebruik dus alleen bruin blad.
Groen walnootblad schijnt ook te kunnen volgens mij maar zelf geen ervaring mee.
 
okee thanks.
 
Eigenlijk nooit groen blad gebruiken, wacht tot de herfst dan zijn de schadelijke stoffen terug in de boom / struik of verdwenen afhankelijk van de boom of struik, dan zijn er vele welke te gebruiken zijn, daar zijn overigens vele topics over geopend door de jaren heen hier op het AF.
 
Al veel hierover gelezen en toch druf ik het nog niet (Bang dat er iets giftigs op zit). Ik heb nu 1 catappa blad in de kleine bak en in de grote Z-A bak zullen er meerdere komen.
 
Al veel hierover gelezen en toch druf ik het nog niet
Dan moet je het ook niet doen idd. Mocht je het ooit willen proberen begin dan gewoon met 1 blaadje en kijk hoe dit bevalt. Ik heb ook niet heel veel bladeren erin hoor, stuk of 7 gok ik in 75 liter.
 
Ik had ooit een keer een vraag gesteld welk takken uit het bos in je aqua kan.
Toevallig een linkje naar dat topic? Als je hem zo snel niet kan vinden ga ik zelf een zoektocht starten hoor, geen probleem. :petjeaf:
 
Toevallig een linkje naar dat topic? Als je hem zo snel niet kan vinden ga ik zelf een zoektocht starten hoor, geen probleem. :petjeaf:
 
Heel erg bedankt! Ik zie nu ook dat ik zelf al in dat betreffende topic heb gereageerd destijds. Ik ben niet helemaal wakker geloof ik. :juggle:
 
Heel erg bedankt! Ik zie nu ook dat ik zelf al in dat betreffende topic heb gereageerd destijds. Ik ben niet helemaal wakker geloof ik. :juggle:
Graag gedaan Willempie
 

Terug
Bovenaan