black molly zwanger?


D

Dannylwd

Guest
Is deze black molly zwanger,
Zelf denk ik van wel heeft een redelijk dikke buik. Soms ben ik hem ook kwijt zie hem niet zwemmen.

Als deze zwanger is, waar kun je dan aan zien waneer ze gaat bevallen?

Fotos:
NjvkseVC1YlRCpoPnVZs3fFz8NKugJhD.jpeg


NjvkseVC1YlRCpoPnVZs3fFz8NKugJhD.jpeg
 
staan de schubben nog recht en goed?

zo ja, dan denk ik idd zwanger
 
Ja volgens my staan ze normaal.
 
Als ze van deze buik gaat bevallen, zie je dat vanzelf dat het wateroppervlak krioelt van de minimolly's.
Ik heb bij mijn eigen molly wel eens een worp van 60 gezien maar zo'n dikke buik als die van jou had ze niet.
 
straks ontploft ze :p en heb ik van 1 in 1x 100

ik hou haar in de gaten, soms is ze de hele dag verstopt of ligt ze op de bodem.
eet nog gewoon goed dus ziek is ze niet denk ik.
 
Heb ooit molly's gehad. Die vrouw van mij leek wel een vliegtuigdekmoederschip zo dik. Niet normaal. Dacht ook echt dat ze zou ontploffen :S
Er kwam waanzinnig veel jongbroed uit. Hou maar goed in de gaten, volgende week heb je zeker jongen lijkt me :)
 
Dan zet ik haar van het weekend appart,
Wil zo veel mogelijk houden. er is al eentje eerder zwanger geraakt en daar waren niet veel overlevende uitgekomen.
Het meeste werd direct op gegeten

Maa indd het is net een zeppelin ofzo :p
 
Zwanger molly's die je appart zet gaan vaak dood door stress. Zou dus niet appart zetten.
 
Blackmollies kunnen soms dikker zijn dan guppies als ze zwanger zijn.
Heb dat ook eens gehad.
 
ik heb een bak in mijn aquarium dus zit wel bij de andere vissen,
Ze kunnen er alleen niet bij komen. Gaat ze dan ook dood van de stress?

En als ik haar zie bevallen, en dan even appart zet kan dit wel??
 
Dannylwd zei:
ik heb een bak in mijn aquarium dus zit wel bij de andere vissen,
Ze kunnen er alleen niet bij komen. Gaat ze dan ook dood van de stress?

En als ik haar zie bevallen, en dan even appart zet kan dit wel??
Je moet ze zo natuurlijk mogelijk laten bevallen.
In een bakje is niet goed, ook geen stroming en ophoping van uitwerpselen.
Gewoon een goede verstop plek hebben, en ze overleven het goed.
Een redelijke beplanting van de Althernanthera familie en wat gras ervoor en er is genoeg.
 
laat ze toch gewoon zwemmen die jongen, wat moet je ermee? Als snel een bak vol! De vis in een kweekbakje zetten zorgt voor veel stress en stopt soms zelfs de bevalling, dus laat de natuur gewoon z'n gang gaan.
Of start een aparte kweekbak op, maar daar is het nu te laat voor.
 
Heb veel naaldgras sterrenkruid erin wat stenen en waterpest en eendekroos in de bak
 
ik heb mijn black moly in een kweek bak gedaan, in de aquarium zelf.
en mijnde is hier rustig in bevallen, hierna er direct uit gehaald en is goed gegaan.

maar nu zit ik met een vraag kan ik deze jongen ook in een vissenkom met verwarming doen, zo ja moet hier dan ook een plantje in, of kan het ook zonder. heb eventueel wel een kleine luchtpomp wat er in kan.
is dit voldoende.

mariee
 

Terug
Bovenaan