Black molly kweken.


JeremyGBC

New member
Lid geworden
17 november 2021
Berichten
4
Leeftijd
24
Goedeavond,
In de winkel is mij verteld dat voor het kweken van Black molly vissen de verhouding 1 om 1 moet zijn dus 1 mannetje met 1 vrouwtje. Er van uitgaande dat dit klopt heb ik 2 mannetjes en 2 vrouwtjes gekocht. Nu na een half jaar nog geen jonkies en hoor ik van andere dat de verhouding 1 man met meerdere vrouwen moet zijn iemand die weet wat klopt ?
Alvast bedankt,
Jeremy
 
Moeten is sterk uitgedrukt maar met meer vrouwen zal de man de aandacht beter kunnen verdelen. @stanovic kan daar meer over zeggen vermoed ik maar wel opvallend dat je nooit kleintjes ziet. Zijn ze ook nooit dik?
 
Ze lijken niet opvallend dik te worden niks bijzonders vergeleken de mannetjes
 
Al wel bedacht hoe je van de jonge vissen af gaat komen? Aangezien als ze beginnen met jongen het net muizen zijn en er vanaf komen best lastig kan zijn.
 
Al wel bedacht hoe je van de jonge vissen af gaat komen? Aangezien als ze beginnen met jongen het net muizen zijn en er vanaf komen best lastig kan zijn.
Ja zeker heb er al oplossingen voor šŸ˜
 
Ag als het net muizen zijn dan kan je ze ook in het ergste geval als voedermollies gebruiken voor naar de piranhas. Ik zet in het ergste geval mn guppen gratis op marktplaats. Alleen weet ik niet of ik me wel kan overheen zetten dat er ook mensen reageren die het niet zo goed voor hebben met de vis. Of het allemaal niet goed voor elkaar hebben.

Heb laatst mn vis verkocht maar wel eerst 2 mensen moeten weigeren voor ik een passende koper vond. Het zijn geen warme broodjes (of een paar schoenen zoals mn lfs ze noemt)
 
Je bent in elk geval wel begaan met de visjes die je wegdoet Don maar de meesten vragen niets en doen de visjes vaak zo van de hand.
 
Je bent in elk geval wel begaan met de visjes die je wegdoet Don maar de meesten vragen niets en doen de visjes vaak zo van de hand.
Ja was even een worsteling om te beslissen hoe ik het wilde maar ik eis een foto en het moet goed voelen voor bijde, als een soort adoptie op proffesioneel niveau. Wil het verantwoord houdenšŸ˜„ als ik echt zou kweken zou het anders zijn. Dan moet ik ze wel kwijt. Het zou zielig zijn als ik straks een 300l kan aanbieden aan mn vissen, en ik ze vervolgens zou gaan plaatsen naar een niet onderhouden 50l bakje terwijl ik juist beter voor ze wil šŸ˜
 
Goedeavond,
In de winkel is mij verteld dat voor het kweken van Black molly vissen de verhouding 1 om 1 moet zijn dus 1 mannetje met 1 vrouwtje. Er van uitgaande dat dit klopt heb ik 2 mannetjes en 2 vrouwtjes gekocht. Nu na een half jaar nog geen jonkies en hoor ik van andere dat de verhouding 1 man met meerdere vrouwen moet zijn iemand die weet wat klopt ?
Alvast bedankt,
Jeremy
Hey hoi,
Om te kunnen kweken is de verhouding man/vrouw niet interessant. Dus een 1 op 1 verhouding kan prima. Het verhaal van 1 man met meerdere vrouwen heeft niets uit te staan met het kweken op zich. dat is in de wereld gebracht om te voorkomen dat een enkele vrouw teveel achterna wordt gezeten door een man hetgeen de vrouw kan gaan stressen. Althans, dat is het gekopieerde verhaal die velen onder ons gebruiken. De werkelijkheid is dat niet alle mannelijke levendbarende tandkarpers de vrouwen niet met rust laten. men heeft het verhaal domweg gegeneraliseerd voor alle levendbarende tandkarpers. Als echte kenner van levendbarende tandkarpers, zullen we dat verhaal van het ten allen tijde meerdere vrouwen t.o.v het aantal mannen houden van de hand wijzen. de overactiviteit van dergelijke mannen is meer toe te wijzen aan het beschikbare open zwemruimte. Hoe kleiner de open ruimte des temeer zullen de mannen jachtig zijn dan wanneer er sprake is van een ruimere open ruimte in een aquarium. In een grotere groep waarbij meer mannen aanwezig zijn dan vrouwen, hebben vrouwen ook weinig te vrezen. Want de mannen zullen zich bezig houden met elkaar om elkaar af te troeven wie nu de het beste mannetje is. En dat kan een eindeloze spel tussen hun zijn.

Als vrouwen gewoon niet willen paren of zwanger raken bij eierlevendbarende tandkarpers zoals bijv. molly's, is dat een normaal gegeven (ondanks dat mensen ze betitelen als konijnen in het water). Het is namelijk dusdanig dat de vrouw bepaalt of ze een man toelaat om mee te paren. Wil ze niet dan kan een man de gehele dag achter haar aan zitten en zijn gonopodium richting haar zetten, doch zal er niets gebeuren. Als een man zo'n vrouw niet aanstaat, dan gebeurt er gewoon niets. Dan zou je bijv. de mannen kunnen vervangen voor anderen als je toch ermee wilt gaan kweken. Dus zo raar is het niet hoor.
 
Zit je nou je eigen stamcultuur aan wat guppen toe te verwijten.
Of halve stam ofzošŸ˜‚gezellig lekker in de uitverkoop.
Al die indirecte reclame cq egotjestreling zorgt er ondertussen voor hoe slim is dat denk zeer gewiekst
 
Zit je nou je eigen stamcultuur aan wat guppen toe te verwijten.
Of halve stam ofzošŸ˜‚gezellig lekker in de uitverkoop.
Al die indirecte reclame cq egotjestreling zorgt er ondertussen voor hoe slim is dat denk zeer gewiekst
Ik snap nog steeds jouw reacties niet. Er is totaal geen sprake van reclame. Laat staan dat ik deze reactie al niet kan linken aan deze topic. Ik ben hier niet om ruzie te zoeken. Jij blijkbaar wel. Word eens volwassen zou ik willen zeggen.

Geef mij nou eens een volwassen antwoord i.p.v. zoĀ“n uit de lucht gegrepen verwijt. Ik ben bereid om daarover te praten als een volwassene hetgeen wel raar overkomt omdat enkel jij met een onverklaarbaar verwijt aankomt.
 
Zit je nou je eigen stamcultuur aan wat guppen toe te verwijten.
Of halve stam ofzošŸ˜‚gezellig lekker in de uitverkoop.
Al die indirecte reclame cq egotjestreling zorgt er ondertussen voor hoe slim is dat denk zeer gewiekst

Edwin, wees lief voor anderen.
Denk aan ons pb-tje, dat was een superaardig filmpje van jou!šŸ˜
Gewoon vrienden zijn en samen genieten van de aquariumhobby.
Stan deelt zijn kennis, dat is fijn.
 
Laatst bewerkt:
Ga dan maar van ze kennis uit en ik ben ook helemaal niet voor lief in de wieg gegooit.
Maar ik wil dat spul graag een gooi geven in mijn bakken en dan komt er uiteindelijk niks uit.
En wel steeds met een nieuw,,,,, gekeekt gupje posten dat wordt saai hoor in gewone winkels kun je net zulke kweeksels van guppies vinden, het is geen rocketscience.
 
Ook hier het verzoek om respect te tonen voor elkaar en elkaars posten/mening.
 
Zij begint en ik dacht dat ik verkering gevonden had en zo gingen me hormonen ook nog
Me parten spelen ik vind haar juist superleukšŸ¤—
 
Zij begint en ik dacht dat ik verkering gevonden had en zo gingen me hormonen ook nog
Me parten spelen ik vind haar juist superleukšŸ¤—

Bedoel je mij? Ik vind jou ook heel aardig. Maar helaas verkering zit er niet in. Ik ben al getrouwd. Ik herinner je er soms gewoon aan ok? Vanuit vriendschap. šŸ˜„
 
Edwin, als je graag de guppen van Stan een gooi wilt geven, ik ga ervan uit dat dat niet letterlijk is, maar dat je bedoelt dat je ermee wilt kweken, dan kun je ze krijgen voor verzendkosten.
Ik denk dat Stan zn guppen veel sterker zijn dan die uit de winkel, dus ik heb Stan een pb-tje gestuurd.
 
Dank jullie allemaal voor de nuttige antwoorden,
Ik ben er zelf even tussen uit geweest en ga alles zeker proberen en kijken wat het op kan lossen.
Nogmaals dank
 

Terug
Bovenaan