Bizarre plaag muggen!!


F

fish-lover

Guest
Beste,

Ik heb heel hard jullie hulp nodig. Heb namelijk een speciaal aquarium garnalen. Nu zit ik met het probleem dat de kap vol met kleine muggen zit. Ik ben al 3 weken bezig met ze allemaal dood te duwen maar ze blij onherroepelijk terug komen. Heb al geprobeerd tape aan te hangen in de hoop ze blijven kleven. Maar niets helpt. Heeft iemand een oplossing of ook zo'n probleem.

Alvast bedankt
 
Heb je een foto van de "muggen" ?
 
watervlooien misschien :juggle::D
 
Als ze in de kap zitten en niet in het water zou je er een stofzuiger op kunnen zetten.
 
Watervlooien zijn meer kleine witte kopjes eh. Het zijn egt vliegen/muggen. Te grote van een erwt. Ik post asap een foto. Ja stofzuiger en ik kan ze gewoon doorduwen ze vliegen niet snel weg. Maar probleem is dat ze blijven terug komen dus denk dat ze snel nieuwe eieren leggen in het water zelf. Want ik probeer ze al 3 weken uit te roeien maar tevergeefs. Ze zitten nu zelf al met 10 vandaag gedood in mijn nieuwe bak waar crystal red moet komen xs
 
Het zijn dus zo'n muggen. Blijkbaar komen ze uit rode muggenlarven.

IMG_2758.JPG
 
Dit haal ik van internet af....

Dansmuggen
De dansmuggen, of ook wel de vedermuggen genoemd, komen over de hele wereld voor en zijn volledig ongevaarlijk. Ze zijn makkelijk van de meest voorkomende mug (steekmug) te onderscheiden door hun grotere en wittere vleugels die als een afdakje op hun rug gevouwen worden in rust. De dansmuggen wordt ong. 10mm lang en hebben een lichtbruin tot groen lichaam.

Dansmug_-_entomart.jpg


Ze hebben de naam veermuggen te danken aan de 2 borstelachtige 'veren' op hun kop, het mannetje kan hiermee feromonen van vrouwtjes waarnemen. De naam dansmug verkregen ze dan weer door hun dansende vliegbeweging. Je kan deze muggen vaak terugvinden in grote groepen rond water. In het water leggen ze dan hun eitjes af, die uitgroeien tot rode larven en leven van het plantaardig afval in de sloten of meren.

Dus goed in je water kijken of je daar eitjes vindt eventueel een goede waterwissel.
 
@TonHageraats jaa idd dacht al dat hun eitjes in water liggen. Probleem ik ze nergens kan vinden. En elke dag doe ik ze allemaal dood. Maar de volgende dag zijn er al gewoon terug nieuwe. Had gedacht om zo'n gifstig anti vlieg plakker in de lichtkap te hangen en ze zo continue uitroeien. Maar was bang dat door de damp er gif in het water zou komen
 
Kun je niet 1 vis in de bak plaatsen? Dan ben je er ook geheid van af. Denk aan een mooi kempvisje bijvoorbeeld. Die dingen zijn hartstikke lui, maar houden wel van muggenlarven.
 
Let er wel op dat je vis die je eventueel in kan zetten niet ook de garnalen wegsnoept want een Betta wil dat weleens doen namelijk en al helemaal de kleinere garnalen.
 

Terug
Bovenaan