biotoop Tetraodon travancoricus


I

Inuz

Guest
Omdat mijn 60cm nu een mooi plekje heeft en alles over gaat in de lido... mag ik hem nu wel houden.
Wil ik niet een gezelschapsaquarium, maar even wat anders.
Zit ik te denken aan de Tetraodon travancoricus, het dwergkogelvisje.
Zelf zat ik te denken om de biotoop na te maken, maar kan weinig vinden over zijn natuurlijke leefgebied.
Mijn gedachte was: veel hout, valisneria, mos en anubias... zeg het maar als ik fout zit.
Als er bij: vuurgarnalen, otocinclus affinis was mijn idee...

wie kan dit een beetje ophelderen en/of het planten of vis bestand aanvullen/aanpassen?
 
Dat is wel iets om mee te nemen inderdaad.
Andere suggestie dan? 't is maar een klein bakje namelijk
 
Die visjes worden vaak gekocht om een slakkenplaag te verhelpen en vervolgens weggedaan omdat ze vinnen bijten. Misschien kan je op Marktplaats een 'tweedehandsje' vinden? Daar is niets op tegen.
 
Dat is inderdaad een goed idee jones!
 
bedankt roy,
mooi om te zien dat ze met zoveel zwemmen. doet me ook twijfelen of ik er goed aan doe om er 2 of 3 in een 60cm te stoppen..

ik snap dan ook niet zo goed waarom altijd gezegd wordt veel planten..
als ik het zo zie is het voornamelijk steen en een paar planten
 
Dat is om zichtlijnen te breken, omdat ze in een beperkte ruimte zitten. Anders kunnen ze erg vervelend naar elkaar gaan doen.
 
Jones zei:
Dat is om zichtlijnen te breken, omdat ze in een beperkte ruimte zitten. Anders kunnen ze erg vervelend naar elkaar gaan doen.
:thumbs:
 
Hoi Inuz,

Hoe ver staat het met je inrichting van je bak? Ik ben ook aan het denken om mijn 2de bak 54 l als speciaalbak te houden voor de dwergkogelvis. Ook ik heb problemen met het vinden van de juiste planten etc. Welke planten heb jij ondertussen in je bak gedaan? Zou namelijk graag een mooi 'biotoop' willen, maar ja... in hoeverre kunnen we van een biotoop spreken..

Ik hoor het graag!

Groetjes
Doppeke
 
Geen kogeltjes meer.
Was slechts even ter orrientatie.
Komt wel wat anders in de 60, chocolade gourami's.
 
Ah ok�, ja begrijpelijk hoor! Maar dacht dat je misschien op MP of dergelijke aan kogeltjes kon geraken :). Ik ga daar eens rondsnuffelen. Misschien hierop het forum iemand? Ik betwijfel het. Maar het proberen waard he.

Heel veel succes met de gourami's ;)!
 
Ja ik had twijfel tussen beide. En ook omdat er dan maar 3 kogeltjes in kunnen..
Inderdaad tweedehandsjes. Ik heb hier in de regio in een maand tijd 1 voorbij zien komen.
 

Terug
Bovenaan