Bioloog dieper dan 30 cm (60cm)


D

dwergcichlide

Guest
ik had een vraag over de aan te houden diepte van een bioloog bij een aquarium:

Standaard zie ik dat als diepte nooit meer dan 30 cm hoogte wordt aangehouden, wellicht voor aerobe filtering.
Ik vraag mij af waarom anaerobe filtering door middel van een diepere bioloog in de praktijk niet gebruikt?
Nitraat zou op die manier wellicht goed kunnen worden afgebroken.

Ik ben benieuwd naar de reacties!
 
ik had een vraag over de aan te houden diepte van een bioloog bij een aquarium:

Standaard zie ik dat als diepte nooit meer dan 30 cm hoogte wordt aangehouden, wellicht voor aerobe filtering.
Ik vraag mij af waarom anaerobe filtering door middel van een diepere bioloog in de praktijk niet gebruikt?
Nitraat zou op die manier wellicht goed kunnen worden afgebroken.

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Ik denk dat niemand een beerput onder zijn aquarium wil. Dat is anearoob!

Wil je dat wel bereiken. Dan deksel erop kitten. En 3 liter per uur water er door heen laten stromen.
 
Dat is een duidelijk antwoord!

Bij de ombouw van mijn aquarium (Juwel RIO 300, 60 cm diep) tot een bioloog zal ik dan zeker ook die diepte van 30 cm aanhouden.
 
Dat is een duidelijk antwoord!

Bij de ombouw van mijn aquarium (Juwel RIO 300, 60 cm diep) tot een bioloog zal ik dan zeker ook die diepte van 30 cm aanhouden.

Kan best hoger hoor! Als u dan het bioloog zo ontwerpt, dat het water steeds van bovenaf in ieder vak terecht komt. Hierdoor kan er meer filtermateriaal in, en het water wordt goed belucht.
Houd er natuurlijk wel rekening mee dat, indien uw pomp uitvalt. Het overloop water (en hevelwater) in uw bioloog past.
 

Terug
Bovenaan