BIO co2


A

Anneke-Anna

Guest
Goedemorgen,

Wie gebruikt er een diffuser ipv de bijbehorende flipper bij Dennerle BIO CO2?

Ik gebruik de Dennerle BIO CO2 120 met een bijbehorende grote flipper, maar zit me af te vragen of ik hiervoor een diffuser kan gebruiken.

Ik weet dat JBL Proflora BIO CO2 gebruik maakt van een bruisbal, deze gebruik ik boven in een ander aquarium.

D05D2535-2F86-45A3-A7CB-6532DBEF5E9A.jpeg


1CE5F9CC-8344-4539-B08B-3F264C46FA71.jpeg
 
Op een difusser moet minimaal 1.5 bar staan om hem te laten werken.
Deze druk komt nooit vrij met bio co2.
Ik denk dat de flipper het beste zal werken.
 
Op een difusser moet minimaal 1.5 bar staan om hem te laten werken.
Deze druk komt nooit vrij met bio co2.
Ik denk dat de flipper het beste zal werken.
Dat vermoeden had ik al, bedankt!
 
Ik zou zelf op gewone co2 overstappen want dat is stabieler en makkeijker.
BIO Co2 haalt het inderdaad niet bij Co2 systemen, maar ik ben er nogal voorzichtig mee, als het fout gaan dan gaat het ook goed fout
Vooralsnog probeer ik de Bio Co2 uit en lees me rustig in over Co2 systemen :)
 
Wat zou er fout moeten gaan. Als de flessen gekeurd zijn dan kan dat niet misgaan zou ik denken hoor. Ik gebruik het al jaren op 2 bakken en dat zonder problemen. Ook kan er met bio cco2 theoretisch wel iets misgaan.
 
Heb nu 5 jaar meerdere druk systemen gehad, als je het goed afstelt kan er weinig mis gaan.
Alleen goedkopere single stage regulators hebben wel eens last van EOTD wat wel problemen kan geven..
 
Ik heb hier ook de goedkopere en zie soms dat er tegen het einde wat extra bellen komen maar heb hier zelf niet echt veel van gemerkt.
 
Wat zou er fout moeten gaan. Als de flessen gekeurd zijn dan kan dat niet misgaan zou ik denken hoor. Ik gebruik het al jaren op 2 bakken en dat zonder problemen. Ook kan er met bio cco2 theoretisch wel iets misgaan.
Dank je, het is niet dat ik denk dat de boel ontploft of zo, eerder bang dat ik de vissen verstik.
Ik ben niet A-technisch, maar een CO2 systeem met alles er op en aan duizelt mij een beetje.
 
Heb nu 5 jaar meerdere druk systemen gehad, als je het goed afstelt kan er weinig mis gaan.
Alleen goedkopere single stage regulators hebben wel eens last van EOTD wat wel problemen kan geven..

En dat gebeurd ook alleen bij verkeerd afstellen. Je fijnregelventiel houd een hoop tegen. Ook al loopt de druk op.

Vaak bij mensen die al op het randje max CO2 (30+ppm) zitten. Tja daar gaat al snel wat mis.
 
Ik lees even mee. Heb ook bio CO2 en inderdaad ook al een keer natte vloer gehad. Ben ook beetje huiverig voor druksysteem. Hoor en lees dan dat je vooral alles goed in de gaten moet houden kwa PH etc. Is voor mij acadabra. Als ik het aansluit en er niet naar hoef om met kijken schaf ik het gelijk aan, maar is het zo simpel. Dacht aan Dennerle primus 160, maar durf het nog steeds niet.
 
Als je het aantal bellen met een drukfles eenmaal goed hebt ingesteld hoef je weinig in de gaten te houden en met een continutest kun je netjes de kleur aflezen.
 
Heb zelf ook een tijdje bio CO2 gebruikt met een omgekeerd bakje, werkte prima.
De ellende vond ik altijd dat je telkens nieuw moest aanmaken en de niet constante hoeveelheid CO2.

Uiteindelijk via mp een goedkope CO2 set gevonden, ik zou nu niet meer zonder willen.
 
En een 'CO2-klok', zoals bij de Colombo basic set? Jeb, een duikersklok, maar dan anders (letterlijk: omgekeerd)...
 
Ikzelf gebruik bio co2. Ik gebruik de fles, druppelteller en de kleine versie flipper van dennerle. Eens gekocht, maar inhoud werkte niet. Dus zelf een toevoeging gedaan van geleisuiker en werkt uitstekend. En dat in een 25 liter. Zit nu op 3 dagen op ongeveer dezelfde aantal bellen, terwijl gewoon suiker allang klaar was en te snel ging.
 

Terug
Bovenaan