Bijvissen Macropodus Opercularis


V

Vuurgarnaal96

Guest
Mijn rio 240 literbak staat nu leeg en wil paradijsvissen gaan houden in een harem.
Nu wil ik de bak onverwarmd (of minimaal 16 graden met thermostaat). Welke vissen zijn geschikt bij de paradijsvissen en de temperatuur?
 
Het zijn geen harem vissen! En koop geen willekeurige man en vrouw als koppel maar vissen die in de bak van de handelaar al een koppel hebben gevormd want je kan ze erg moeilijk koppelen.

Jou bak is 121x41x55 cm en daar kan je wel 2 koppels in houden. Zorg wel voor veel drijfplanten!

Ze kunnen vrij fel naar andere vissen zijn dus zorg dat deze niet te klein zijn. Rouwtetra's, Corydoras aeneus en Sherrybarbeeltjes voldoen bij mij prima en de temperatuur is rond de 22 graden.

Succes!
 
Hallo,

Bedankt voor de info! Zelf vind ik wat meer kleurrijle scholenvissen mooi zoals kardinaal tetra of notropis chrosomus. Kan dit ook?

En waar zijn paradijsvissen goed verkrijgbaar in de omgeving van Noord Nederland?
 
kardinalen willen vrij warm (een graad of 27) en dat is iets wat Paradijsvissen niet wensen. Ze worden er niet alleen bloed agressief maar ze staan ook contant in de paarstand en dat is niet goed.

Notropis chrosomus is meer een vis voor stromend water en schijnt het, het beste te doen in een vijver dus het zou mijn keuze niet zijn.

Wat is er niet kleurrijk aan een Sherrybarbeel?

sherrybarbeel.jpg


Ik woon niet in Drenthe dus die laatste vraag kan ik niet beantwoorden.
 
Mascha&Ivo zei:
Puntius conchonius is misschien ook een aardige
Die kan ook prima. Of de Puntius padamya en de Puntius nigrofasciatus.

De temperatuur mag dan tot een graad of 18 zakken in de winter.
 
Zorg voor voldoende schuilplaatsen en breking van de zichtlijnen zodat verschillende koppels elkaar niet constant zien.
Chinese danio kan ook.
En wat al gezegd werd c aneus of paleatus.
Groepje prachtbarbelen schitterend
 
Hallo. Hoop dat na bijna precies een jaar jullie me nog lezen. Heb een low-budget bak ( kado gekregen) van 180-190 liter met 1 kegelvlek Rasbora en 6 vrij forse kardinalen. Kan ik er 4 paradijsvissen bijdoen zonder dat deze de ogen uit de 5 huidige bewoners happen? Alvast bedankt voor een antwoord..
 

Terug
Bovenaan