bijten bijtjes andere vissen?


S

sacha95

Guest
Ik heb in mijn aquarium een aantal guppen, tetra's, roodkopzalmpjes en bijtjes. Alle vissen hebben beschadigde vinnen en staart behalve de bijtjes.. daarom lijkt het mij een logische gedachte dat de bijtjes dit doen. Ik heb al op meerdere sites gezocht maar overal lees ik dat ze makkelijk bij andere vissen kunnnen (en tot mijn verbazing dat ze in brak water horen wat mij dus niet verteld is in de winkel)

Heeft iemand een idee waardoor het kan komen dat de vinnen beschadigd zijn, of komt dit toch door de bijtjes??
 
In principe zijn bijtjes gewoon vredige visjes, maar het is natuurlijk wel zo dat iedere soort zijn gebruiksaanwijzing heeft. En als een soort verkeerd wordt gehouden gaan ze dikwijls afwijkend gedrag vertonen. Vertel dus eens wat meer over je aquarium. Hoe groot is dat aquarium, welke vissen heb je er in en hoeveel ?? Wat zijn de waterwaardes ?? etc etc

PS
Dat er niets over is verteld in de winkel verbaast mij niets. In de meeste dierenwinkels hebben de verkopers geen flauwe notie van wat ze eigenlijk verkopen. Er bestaan geen regels om een dierenwinkel te beginnen. Iedereen mag dat, ook zonder enige kennis, die wordt niet vereist. Je mag al blij zijn als de eigenaar er iets van af weet, helaas het is niet anders

En lees dit artikel eens
 
Geef je ze ook (ingevroren) levend voer te eten?
Dat hebben ze nodig, anders zouden ze best eens bij anderen aan hun vinnen gaan bijten.
 
Bedankt voor je reactie, ik heb het water laten testen en dit was allemaal prima in orde werd mij verteld. Ik heb er 5 guppen, 4 kardinaal tetras, 3 roodkopzalmpjes en 3 bijtjes in zitten. en er gaat 40 liter water in. Overbevolking is er niet.
Ik ga de bijtjes zowiezo ergens onderbrengen waar ze wel op de goede manier gehouden worden, in brak water. Maar zou toch graag willen weten wat de oorzaak is.
Ps.
Dat er in veel dierenwinkels verkeerde informatie gegeven word heb ik al vaak genoeg meegemaakt. Gelukkig werk ik zelf in een dierenwinkel waar we het belangrijkste vinden om de klanten de juiste informatie te geven, als wij over een product een vraag krijgen waar we het antwoord niet op weten bellen we gewoon even het bedrijf ervan op om zo de klant toch goed te kunnen helpen. goede dierenwinkels bestaan dus nog wel!
 
De visjes krijgen iedere dag ingevroren voer, honger zullen ze bij mij niet hebben.
 
Guppen wensen een bakmaat van miniaal 60 cm.

Kardinalen willen zwemmen in een flinke groep in een bak van minimaal 80cm

Roodkopzalmen zijn helemaal baantjes trekkers en wensen met een flinke groep (dit zijn hele hechte scholenvormers) eenminimale bakmaat van 1 meter maar liever nog 1.20.

Bijtjes willen dus brak.

De bak is niet alleen overbevolkt maar bevat ook nog vissen die absoluut niet geschikt zijn voor jou bak. Als je deze adviezen ook aan je klanten verstrekt ben je niet al te goed bezig.

Lezen, lezen en nog meer lezen dat is mijn advies voor jou.
 
Ok�, want Bijtjes accepteren alleen levend- en na gewenning ook ingevroren voer. En dat wordt ook meestal niet verteld in de meeste dierenwinkels.
Enigste wat ik me dan kan bedenken is dat ze mischien meer ruimte willen, 40 liter is niet echt ruim te noemen, zeker niet met de andere (scholen)vissen erbij.
Maar dat wist je als verkoper toch wel? :)

Trouwens, goed dat je hier op het forum hebt aangemeld, er is hier ontzettend veel info te vinden.
Welkom ;)






Ps; Precies, wat Botia ook zegt.
 
7644wsE6yRHEr8Xac2Pf-8shzYBskQ2X.jpeg


Geef jij ze Artimea diepvries.
Ander diepvries eten ze bij mij niet.

Dus gaan ze vinnen bijten.
Door te kleine bak,kunnen ze ook niet weg,dus makkelijke prooi.
 
Wij verkopen geen vissen, van daar mijn vragen..
 
Dan ben je door een andere zaak behoorlijk belazerd. Als je informatie hebt gevraagd.
 
Bijtjes zijn grondeltjes, die eten van nature eigenlijk alles wat hun voor de (grote!) bek komt en erin past. Ze bijten idd ook rustende vissen en ze doen dat snachts, want dan zijn ze het actiefst.

Greetzz Bigsmoke
 
heel erg bedankt voor je reactie hier heb ik wat aan!
Snachts kunnen ze dus idd de andere vissen gebeten hebben.. wel jammer vond het erg leuke visjes!

Natuurlijk heb ik informatie gevraagd, lijkt me logisch als je een dier aanschaft en er nog niks van wist.. de verkoper heeft me zeker goed belazerd waar die blijkbaar erg goed in is want kwam erg overtuigend over alsof die er echt veel vanaf wist maar helaas..

Ps.
Ondertussen heb ik al een goede plek gevonden voor ze, groot aquarium met iemand die er veel vanaf wist en mij idd ook heeft verteld dat hun kunnen bijten. In ieder geval bedankt voor alle reacties!
 

Terug
Bovenaan