Bijen of hommelgarnaal


Hoe lang duurde het bij jou voordat je de eerste jongen zag?
Bij de vuurgarnalen zag ik meteen de eerste week al dat ze eitjes hadden. De hommelgarnalen hebben er bij mij nog geen zin in.
 
Daar kun je weinig van zeggen denk ik want Vuurtjes kweken ten eerste veel sneller en soms kweken garnalen maanden niet.
 
Hoe lang duurde het bij jou voordat je de eerste jongen zag?
Bij de vuurgarnalen zag ik meteen de eerste week al dat ze eitjes hadden. De hommelgarnalen hebben er bij mij nog geen zin in.
Oei das al wel heel lang geleden:D Toen ik ze destijds ophaalde waren ze volgens mij nog niet volwassen dus moesten ze eerst nog even groeien.
Wat ik wel verneem is dat ze zich bij mij in de winterperiode sowieso minder voortplanten. Ook in de jaren dat alles nog goed ging had ik in de winterperiode (veel) minder vrouwtjes met eitjes en minder jongen.
 
Zou zeggen, heb geduld:)

Ja dat zal wel moeten haha. Ben al enigzins verbaasd dat ze überhaupt nog leven, gezien de niet al te positieve artikelen op internet van toch wel ervaren hobbykwekers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat zal wel moeten haha. Ben al enigszins verbaasd dat ze überhaupt nog leven, gezien de niet al te positieve artikelen op internet van toch wel ervaren hobbykwekers.
Dat heeft mij ook altijd enigzins verbaasd.
 
Gek he, bij de een doen ze het niet en bij de ander weer uitstekend. Bij jou vind ik het helemaal wonderbaarlijk omdat je er ook nog vissen in hebt.

Ik zag zo net een hommel met eitjes!
 

Terug
Bovenaan